Мегаобучалка Главная | О нас | Обратная связь

Put the verbs in brackets into the correct present forms




Путешествуй с английской грамматикой

(Travel with English Grammar):

методические указания к практическим занятиям и самостоятельной работе по дисциплине «Иностранный (английский) язык» для студентов направлений

100400.62 «Туризм» и 100102 «Сервис»

 

Рекомендовано учебно-методической комиссией

направлений 100400.62 «Туризм» и 100102 «Сервис»

в качестве электронных методических указаний

 

 

Кемерово 2013

Рецензенты:

Граборская И. В., ст. преподаватель кафедры иностранных языков КузГТУ

Ковалевский С. А., доц., к.и.н., и. о. зав. кафедрой социально-культурного сервиса и туризма

 

 

Мамонтова Наталья Юрьевна. Путешествуй с английской грамматикой (Travel with English Grammar) [Электронный ресурс] : методические указания к практическим занятиям и самостоятельной работе по дисциплине «Иностранный (английский) язык» для студентов направлений 100400.62 «Туризм» и 100102 «Сервис» / Н. Ю. Мамонтова. – Электрон. дан. – Кемерово : КузГТУ, 2013. – 1 электрон. опт. диск (CD-ROM) ; зв. ; цв. ; 12 см. – Систем. требования : Pentium IV ; ОЗУ 8 Мб ; Windows 93 ; (CD-ROM-дисковод) ; мышь. – Загл. с экрана.

 

Целью методических указаний является развитие и совершенствование языковой, общепрофессиональной, социальной (в том числе межкультурной) компетентностей будущих специалистов для обеспечения готовности к работе в иноязычной среде и осуществления взаимодействия на профессиональном уровне в условиях современной академической мобильности и расширения туристических возможностей.

 

 

Ó КузГТУ

ÓМамонтова Н. Ю., составление 2013

Предисловие

Данные методические рекомендации разработаны по дисциплине «Иностранный язык (английский)» и предназначены для студентов направлений подготовки бакалавров 100400 «Туризм» (технология и организация туроператорских и турагентских услуг) и 100100 «Сервис» (социально-культурный сервис).

Цель методических рекомендаций – развитие и совершенствование языковой, общепрофессиональной, социальной и межкультурной компетентностей будущих специалистов. Это обеспечивает им конкурентное преимущество на рынке труда и соответствует возрастающим требованиям потребителей к качеству предоставляемых услуг квалифицированными сотрудниками в выше названных сферах.



Грамматический и лексический материал соответствует программным требованиям и оформлен в виде отдельных блоков, что позволяет преподавателю (во время аудиторной работы) и студенту (в качестве самостоятельной работы) вариативно подходить к выбору необходимого раздела. Задания повышенной сложности отмечены маркером (*) и обеспечивают возможность дифференцированного подхода к обучению.

Содержание

PRESENT FORMS
PAST FORMS
FUTURE FORMS
NON-FINITE FORMS
MODAL VERBS
PASSIVE VOICE
REPORTED SPEECH
CONDITIONALS / WISHES
ADJECTIVES / ADVERBS / COMPARISONS
NOUNS / ARTICLES
CLAUSES
PREPOSITIONS
TEST / EXAM REVIEW

PRESENT FORMS

Read and learn.

He has gone to London. (= He’s there or on his way to London.)

He has been to London once. (= He’s visited London but he’s back now.)

He has been in London for two months. (= He’s in London now.)

 

2. Read the conversation between the editor and the secretary. Fill in: has / have gone to, has / have been in /to.

E: Where’s Steve? I haven’t seen him for days.

S: He …………………………. LA to interview Brad Pitt.

E: How long …………………. he ……………………….. LA?

S: Three days.

E: What about Lisa and Chris?

S: They ……………………………. London. They’re going to interview Keira Knightley.

E: …………………………………. Spain to talk to Penelope Cruiz?

S: Smith ……………………….. her country house. He interviewed her there yesterday. He’s coming back today.

 

3*. Fill in: has / have gone to, has / have been in /to.

1. I …………... New York several times, but I ……..…….. Atlanta.

2. My boss ………….……….. Lisbon for a week, so I’m doing some of his work for him.

3. We ……………….. Milan for very long, so we don’t know it very well yet.

I ……………….. that gallery twice but I haven’t seen the painting you mentioned.

 

Read the text below and choose the correct word for each space.

Robinson Crusoe has been stuck on a desert island for the past six months. Here is a letter he wrote and put in a bottle.

Dear anybody,

I 1) …………… been on this island 2) …………….. six months now. It is a miracle that I 3) …………. for this long. I 4) …………….. fish and fruit since I got here. Fortunately, I haven’t seen any dangerous animals 5) …………….. . When I arrived here the weather was fine but it 6) ………………. continuously for the past two weeks. I’ve built a shelter out of sticks and leaves, which is really quite cosy. My main problem is loneliness as I haven’t 7) ………………. to anyone for so long. I’ve been thinking of building a boat and trying to escape. Please help me.

R. Crusoe

Aam B is C was Dhave
Asince B for C just Dalready
A survive B ’m surviving C’ve survived D ’ve been surviving
A’ve been eating B ’m eating Ceat D ’ve eaten
A often B usually C yet D always
A ’s raining B’s rained C rains D’s been raining
A speak B spoken C speaks D spoke

 

Put the verbs in brackets into the correct present forms.

Dear Janet,

How are you? I 1) …………….. (write) to you from Hawaii. The hotel we 2) ………………. (stay) in is amazing!

It’s very hot here and we 3) …………….. (have) a great time. Today, we 4) ……………… (be) all at the beach. Right now, my sisters 5) ……………… (build) a sandcastle. Mum and Dad 6) ………………. (play) beach volley for over an hour and my brother 7) ……………… (just / go) diving with his friends. They 8) ……………… (go) diving every day. So far, I 9) ………………… (try) windsurfing. It’s really thrilling!

We 10) ………………. (not / do) much sightseeing yet but tomorrow we 11) ………………. (go) on a trip round the island. We’re all looking forward to it.

See you soon,

Luisa

 

6*. Put the verbs in brackets into the correct present forms.

Dear Sal,

You’ll never guess where I 1) ………………. (write) from. I 2) ……………………….. (sit) on a bench on the shore of Lake Windermere! The air 3) …………………… wonderful – so clean and fresh. I 4) ……………… (stay) here for nearly a week now and I 5) ………………….. (expect) I’ll stay for one more, as I 6) ………………….. (begin) to fall in love with the place. Every morning I 7) …………………. (get up) at 7 o’clock and 8) …………………… for a swim in the lake before breakfast. The owner of the hotel 9) ………………….. (just / tell) me that I can borrow his boat for the afternoon. This holiday 10) …………………… (become) better and better as the days go by.

Well, I think I 11) ………………… (write) enough. I 12) ………………… (sit) here for half an hour and now it’s time for my boat trip.

See you,

Mary

 





Читайте также:





Читайте также:
Как распознать напряжение: Говоря о мышечном напряжении, мы в первую очередь имеем в виду мускулы, прикрепленные к костям ...
Генезис конфликтологии как науки в древней Греции: Для уяснения предыстории конфликтологии существенное значение имеет обращение к античной...
Почему двоичная система счисления так распространена?: Каждая цифра должна быть как-то представлена на физическом носителе...

©2015 megaobuchalka.ru Все права защищены авторами материалов.

Почему 3458 студентов выбрали МегаОбучалку...

Система поиска информации

Мобильная версия сайта

Удобная навигация

Нет шокирующей рекламы



(0.006 сек.)