Мегаобучалка Главная | О нас | Обратная связь


Работайте с партнером. Составьте и драматизируйте несколько диалогов, используя названия различных профессий:



2020-02-04 215 Обсуждений (0)
Работайте с партнером. Составьте и драматизируйте несколько диалогов, используя названия различных профессий: 0.00 из 5.00 0 оценок




An architect,a mechanic, a barber (парикмахер), a postman, a plumper, a cashier, a doctor, a ballet-dancer, a driver, a teacher, an artist, an actor, an actress, a waiter, a waitress, a headmaster, a businessman.

5. Работайте с партнером. Составьте диалоги по образцу, объясните использование нулевого артикля  перед существительными:

Model:       — Where is Jim?

                    — He is in prison.

Mary / in hospital; Jack / at work; Ron and Jane / at school; Bob / in bed.

Прочитайте и запомните следующие идиомы:

A/the big cheese also a/the big wheel —an important or powerful person.

A snake in the grass — someone who pretends to be your friend but does something to harm you.

A basket case — a person or organization that cannot deal with their problems.

Bright-eyed and bushy-tailed — full of energy and ready to start doing something.

In business — ready to start an activity.

Lesson 4

To be in the Present Simple Tense form

I  (я) am a student
You ( ты, вы) are a student students
He (он) She (она) is is a student a student
We (мы) are students
They (они) are students
Am I a student?
Are you a student? students?
Is Is he she a student? a student?
Are we students?
Are they students?

 

I You He She They We am are is is are are (not) a driver a doctor a student a teacher a artist a plumper
Am Are Is Is Are Are

I

you

he

she

they

we

a driver? a doctor? a student? a teacher? a artist? a plumper?

Dialogue:

— Are you a student? — Yes, I am. / No, I’m not.

— Is he a student? — Yes, he is. / No, he isn’t.

— Are you students? — Yes, we are. / No, we aren’t.

Active vocabulary

Countries, capitals, languages and nationalities

Countries Capitals Languages Nationalities
Bulgaria Czechia Cuba Germany Poland Austria Belgium Canada Denmark Finland France       Great Britain   Greece     The Netherlands India        Italy         Japan Norway   Spain       Sweden The United States of America the Ukraine Byelorussia   Georgia  Sofia Prague Havana Boon Warsaw Vienna Brussels Ottawa Copenhagen Helsinki Paris   London   Athens    Amsterdam   Delhi       Rome      Tokyo     Oslo          Madrid    Stockholm Washington     Kiev Minsk       Tbilisi Bulgarian Czech(ish) Spanish German Polish German Flemish French/English Danish Finnish French       English   Greek Dutch        Hindi Italian      Japanese Norwegian   Spanish Swedish English     Ukrainian Byelorussian   Georgian the Bulgarians (a Bulgarian) the Czechs (a Czech) the Cubans (a Cuban) the Germans (a German) the Poles (a Pole) the Austrians (an Austrian) the Belgians (a Belgian) the Canadians (a Canadian) the Danes (a Dane) the Finns (a Finn) the French (a Frenchman/woman) the English (an Englishman/woman) the Greeks (a Greek) the Dutch (a Dutch man/woman) the Indians (an Indian) the Italians (an Italian) the Japanese (a Japanese) the Norwegians (a Norwegian) the Spanish (a Spaniard) the Swedes (a Swede) the Americans (an American)   the Ukrainians (a Ukrainian) the Byelorussians ( a Byelorussian) the Georgians (a Georgian)

Practice:

1. Выделите суффиксы, с помощью которых образованы существительные, обозначающие национальность: a Brasilian

Russian, British, Italian, Spanish, Japanese, Chinese, German, French, Mexican, Australian, American.

2. Работайте с партнером. Прочитайте следующие диалоги:

1. — Where are you from?            – I am (I’m) from Italy.

— What nationality are you?         – I’m an Italian.

 

2. — Where is he from?                    He is from Poland.

— What nationality is he?  Is he a Pole?

                    — He is not (isn’t) a Pole, he is a Frenchman.

 

3. — Excuse me, what country are you from?

— I am from Germany.

— Do you live in Bonn?

— No, I don’t. I live in a small town in the North of Germany.

 

4. — Let me introduce you to Lucy. Lucy is from Paris, France. She is a Frenchwoman.

By the way, do you speak French?

I am afraid, I don’t. I speak only English and Spanish. As for me, I am from Great Britain. But I’m not an Englishman. I’m a Spaniard.

Nice to meet you.

The pleasure is mine.

3. Работайте с партнером .   Составьте свои диалоги по образцам из упр. 2, используя данные слова и слова из Active Vocabulary :

You/from/Japan/nationality/Japanese/English.

Your friends/country/from/Austria/live/Vienna/no/small town.

Let me introduce/Maria/the USA/speak/English.

Let me introduce myself/Russia/not Russian/a Pole.

         

Работайте с партнером. Спросите своего партнера: из какой он/она страны, на каком языке говорит, кто он/она по национальности, кем работает.

Прочитайте и запомните следующие идиомы:

Down under in or to Australia or New Zealand.

Be on edge — to be nervous.

Be on the breadline also live on the breadline — to be very poor.

Be an item — to be having a romantic relationship.

Be in a bad way — to be ill, very upset, or in a bad situation.

Lesson 5

Imperative

В английском языке просьба, приказ, побуждение к действию выражаются следующим образом. Предложение начинается с глагола-сказуемого в форме инфинитива без to: Close the door . Open the window .

Отрицательная форма образуется с помощью don ’ t : Don ’ t open the window .

Если действие планируется совместно с говорящим: Let’s do it together .

Practice:

1. Измените предложения, согласно модели:

Model: Stand up, please. — Don’t stand up.

Put the bag on the table. Answer this question. Take your shoes off before the door. Sing your favorite song. Learn this poem by heart. Pay the tax for your house. Listen to me.

2. Работайте с партнером. Предложите ему сделать что-либо совместно, используя следующие глаголы:

Go for a walk, buy that magazine, have a cup of tea, catch (take) a taxi, speak English, wash the dishes.

3. Работайте с партнером.  Прочитайте следующие диалоги и подчеркните в них императивы (глаголы в повелительном наклонении):

1. A:  Jane, give me the book, please.

B: Which book? That one?

A: No, the red one.

B: This one?

A: Right.

B: Here you are.

A: Thank you.

2. B: Hello, Bessie.

A: Hi, Mom.

B: Come in and have your dinner.

A: Thanks, Mom.

B: I want you to do some things after dinner.

A: Sure, just tell me what to do.

B: Clean your room, please. Open the window and air the room. Then make the bed. Dust the dressing-table. Then sweep the floor.

A: Ugh. All right, Mom.

4. Работайте с партнером. Разыграйте данную ситуацию по ролям, используя различные предметы:

— Give me a …, please.

— Which … ? That one?

— No, not that one. The … one.

— This one?

— Right.

— Here you are.

— Thank you.

5. Переведите с русского языка на английский, пользуясь словарем:

1. Прибери свою комнату. 2. Прочитай эту книгу. 3. Переведите этот текст, пожалуйста. 4. Напиши письмо маме. 5. Давайте споем. 6. Здравствуйте, входите и садитесь, пожалуйста. 7. Расскажите мне о своей работе. 8. Не слушай его. 9. Молчи. 10. Пойдем погуляем.

Прочитайте и запомните следующие идиомы:

Search me! — I don’t know the answer.

Be a devil! — do something brave!

Now you’re talking — I think your suggestion is very good.

Get this! — listen to this.

On your bike! — go away!

Lesson 6



2020-02-04 215 Обсуждений (0)
Работайте с партнером. Составьте и драматизируйте несколько диалогов, используя названия различных профессий: 0.00 из 5.00 0 оценок









Обсуждение в статье: Работайте с партнером. Составьте и драматизируйте несколько диалогов, используя названия различных профессий:

Обсуждений еще не было, будьте первым... ↓↓↓

Отправить сообщение

Популярное:
Как построить свою речь (словесное оформление): При подготовке публичного выступления перед оратором возникает вопрос, как лучше словесно оформить свою...
Личность ребенка как объект и субъект в образовательной технологии: В настоящее время в России идет становление новой системы образования, ориентированного на вхождение...



©2015-2024 megaobuchalka.ru Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. (215)

Почему 1285321 студент выбрали МегаОбучалку...

Система поиска информации

Мобильная версия сайта

Удобная навигация

Нет шокирующей рекламы



(0.008 сек.)