Text: What is friendship?
Task 4. Fill in the gaps with the words from the text. 1. Friendship is a feeling of mutual liking ……………two or more people. 2. Friendship is a state when one person understands and ……….……..the other one. 3. Friendship can be ………….to a tree. 4. If it is strong, it will …………….. all the storms and winds. 5. The most ………………feeling between friends is trust. 6. Respect and ……………are also very important. 7. A friend is a person who will never ……………….. you. 8. Friendship is a bridge between loneliness and……………. . 9. That's why a true ……….…… is a priceless gift. 10. Some of my friends are very ………….., some are less.
Task 5. Read the text again and answer the questions: 1. What is friendship? 2. What is friendship can be compared to? 3. How to make a tree of friendship strong? 4. What is the most important feeling between friends? 5. What other feelings are also important? 6. Is it important to try to understand your friend and discuss his problems with him? 7. What kind of person is a friend? 8. Do you appreciate friendship? 9. Do you have lots of friends? 10. Are you a good friend? Task 6. Read the text and translate it. Text: My real friend. It is very hard to find a real friend. And some people can’t find them till the very end of their life. I have a real friend. His name is Michael. He lives in other city but it doesn’t mind anything for friendship. We studied together at school. But we are friends even fifteen years after graduating from it. We have different professions but it doesn’t matter also. The main thing is that we have common interests. And even more, we are ready to help each other with any problems we face. We meet each other neither seldom nor often. It happens once or twice every month. Michael comes to my city for a business trip and we spend spare time together. We like playing table tennis and fishing. Fishing is our hobby. I don’t have an ability to predict future, but I am sure that in future we will keep our friendship. Friends will be friends, as Freddie Mercury said.
Семейные отношения. Pабота с учебным текстом «Family relations» настоящее продолженное время. Лексика: родственники, члены семьи. Говорение: составление монологического высказывания по теме занятия. Письмо: открытка другу о своей семье.
Популярное: Как построить свою речь (словесное оформление):
При подготовке публичного выступления перед оратором возникает вопрос, как лучше словесно оформить свою... Модели организации как закрытой, открытой, частично открытой системы: Закрытая система имеет жесткие фиксированные границы, ее действия относительно независимы... Как вы ведете себя при стрессе?: Вы можете самостоятельно управлять стрессом! Каждый из нас имеет право и возможность уменьшить его воздействие на нас... Личность ребенка как объект и субъект в образовательной технологии: В настоящее время в России идет становление новой системы образования, ориентированного на вхождение... ©2015-2024 megaobuchalka.ru Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. (1967)
|
Почему 1285321 студент выбрали МегаОбучалку... Система поиска информации Мобильная версия сайта Удобная навигация Нет шокирующей рекламы |