Мегаобучалка Главная | О нас | Обратная связь

Процедура проведения конкурса




Общие правила

· Перед входом в аудиторию участник должен предъявить паспорт или другое удостоверение личности.

· Участники должны сидеть в аудитории на таком расстоянии друг от друга, чтобы не видеть работу соседа.

· Участник может взять с собой в аудиторию ручку, очки, шоколад, воду.

· В аудиторию не разрешается брать бумагу, справочные материалы (словари, справочники, учебники и т.д.), пейджеры и мобильные телефоны, диктофоны, плейеры и любые другие технические средства.

· Во время выполнения задания участник может выходить из аудитории только в сопровождении дежурного.

· Участник не может выйти из аудитории с заданием или листом ответов.

Процедура проведения

Каждому участнику перед началом выполнения заданий выдается лист ответов (Answer Sheet) и проводится инструктаж на русском языке по процедуре проведения Олимпиады, заполнению листов ответов и по порядку их сдачи после окончания работы:

  • Участники заполняют графу Participant's ID number на листах ответов.
  • Все задания по письму необходимо выполнять на листах ответов.
  • НА ЛИСТАХ ОТВЕТОВ КАТЕГОРИЧЕСКИ ЗАПРЕЩАЕТСЯ УКАЗЫВАТЬ ФАМИЛИИ, ДЕЛАТЬ РИСУНКИ ИЛИ КАКИЕ-ЛИБО ОТМЕТКИ, В ПРОТИВНОМ СЛУЧАЕ РАБОТА СЧИТАЕТСЯ ДЕШИФРОВАННОЙ И НЕ ОЦЕНИВАЕТСЯ.
  • Исправления на листах ответов ошибками не считаются; однако почерк должен быть понятным; спорные случаи (о или а) трактуются не в пользу участника.
  • Задания выполняются только черными или синими чернилами/ пастой (запрещены красные, зеленые чернила, карандаш)

Перед прослушиванием первого отрывка член жюри включает пленку и дает возможность участникам прослушать самое начало пленки. Затем пленка выключается, и член жюри обращается к аудитории с вопросом, хорошо ли всем слышно пленку. Если в аудитории кто-то из участников плохо слышит пленку, регулируется громкость звучания и устраняются все технические неполадки, влияющие на качество звучания пленки. После устранения неполадок пленка перематывается на самое начало, не останавливается и прослушивается до самого конца.



Участники могут ознакомиться с вопросами до прослушивания отрывков.

Вся процедура аудирования (включая второе прослушивание) записана на диск (или пленку): задания, предусмотренные паузы, звучащий текст. Транскрипция звучащих отрывков прилагается и находится у члена жюри, включающего и выключающего запись, в аудитории, где проводится аудирование. Транскрипция не входит в комплект раздаточных материалов для участников и не может быть выдана участникам во время проведения конкурса.

Во время аудирования участники не могут задавать вопросы членам жюри или выходить из аудитории, так как шум может нарушить процедуру проведения конкурса.

Время проведения аудирования ограничено временем звучания пленки.

Участникам раздаются тексты заданий и бумага для черновиков. В тексте заданий указано время выполнения заданий, количество слов и даны все инструкции по выполнению заданий на английском языке. Участники получают чистую бумагу для черновиков, черновик сдается вместе с листом ответов. Однако проверке подлежат только листы ответов. Черновики не проверяются.

Член жюри в аудитории должен зафиксировать время начала и окончания задания на доске (например, 10.10- 12.25.)

За 15 и за 5 минут до окончания работы член жюри в аудитории должен напомнить об оставшемся времени и предупредить о необходимости тщательной проверки работы.

После окончания времени выполнения заданий, листы ответов собираются.

Письменные работы участников оцениваются двумя экспертами в соответствии с прилагаемыми критериями (см. Схему оценивания выполнения задания раздела «Письмо» в Приложении). Результаты заносятся в протокол конкурса письменной речи (см. Протокол оценки раздела «Письмо» в Приложении).

В сложных случаях (при расхождении оценок экспертов более, чем на два балла) письменная работа перепроверяется третьим членом жюри.

После написания, работы участников олимпиады собираются, шифруются и проверяются комиссией, под руководством опытного руководителя, дающего указания и инструкции группе проверяющих преподавателей. Критерии оценивания в виде таблицы выдаются на руки каждому проверяющему.

Технические средства

Для проведения аудирования требуются магнитофоны или CD плейеры в каждой аудитории.

Для проведения остальных разделов конкурса не требуется специальных технических средств. Помимо необходимого количества комплектов заданий, листов ответов и черновиков, в аудитории должны быть запасные ручки, запасные комплекты заданий, бумага для черновиков и запасные листы ответов.

 

 

ПРИЛОЖЕНИЕ 1

КОМПЛЕКТ ЗАДАНИЯ

SECTION 1

Баллов

 

LISTENING

 

You will hear five different people talking about what puts them in a good mood. For Questions 1-5, choose from the list A-F what each speaker says. Use letters only once. There is one extra letter which you do not need to use. You will hear the recording twice.

A Talking to friends makes me feel good.   B Taking exercise works for me.   C Receiving e-mails cheers me up.   D I have to go shopping.   E I need to eat something sweet.   F I rely on music. Speaker 1
 

 

Speaker 2

 

 

Speaker 3

 

 

Speaker 4

 

 

Speaker 5

 

 

 

SECTION 2

Баллов

 

READING

 

Questions 1-9

For Questions 1-9, choose the answer (A, B, C or D)which you think fits best according to the text.

Write the appropriate letters A-Din boxes 1—9 on your answer sheet.

 

As viewed from space, the Earth's distinguishing characteristics are its blue waters and white clouds. Enveloped by an ocean of air consisting of 78% nitrogen and 21% oxygen, the planet is the only one in our solar system known to harbor life. Circling the Sun at an average distance of 149 million km (93 million miles), the Earth is the third planet from the Sun and the fifth largest planet in the solar system.

Its rapid spin and molten nickel-iron core give rise to an extensive magnetic field which, coupled with the atmosphere, shields us from nearly all of the harmful radiation coming from the Sun and other stars. Most meteors burn up in the Earth's atmosphere before they can strike the surface. The planet's active geological processes have left no evidence of the ancient pelting it almost certainly received soon after it was formed.

The Earth has a single natural satellite—the Moon.

 

1. Approximately how much of the Earth's atmosphere is nitrogen?

A One-fourth

B One-half

C Three-fourths

D All of it

 

2. Which of the following helps to create the Earth's magnetic fields?

A Its blue waters

B Its nitrogen atmosphere

C Its molten metal core

D The Moon

 

3. What two factors help protect the Earth from radiation?

A Magnetic field and atmosphere

B Rapid spin and molten iron-nickel core

C The Sun and the Moon

D Blue waters and white clouds

 

4. In line 2, "consisting" most nearly means

A hardening.

B containing.

C withholding.

D shortening

 

5. Why does the Earth show almost no signs of having been hit by numerous meteors in the past?

A Humans have built over most of the craters.

B Most meteors fell into the ocean and not on land.

C the Earth's magnetic field repelled most meteors.

D the Earth's natural geologic activity has eliminated most traces.

 

6. The main idea of this passage is that

A there are life-supporting characteristics on the Earth.

B the Earth is predominantly water.

C the Earth has no common characteristics with other planets.

D the Earth is the only planet with a moon.

 

7. The word "distinguishing" as it is used in this text means

A elevating in nature.

B devastating in nature.

C characteristics like all other planets.

D characteristics that set it apart from other planets.

 

8. As used in this text, the word "harbor" is synonymous with

A support

B surround

C water

D include

 

9. This text leads one to believe that

A the Earth never gets hit by meteors.

B the Earth always gets hit by meteors.

C the Earth was hit by meteors in some past time period.

D the Earth may be bombarded by meteors in the near future.

Questions
Letters                  

SECTION 3

Балла

 

USE OF ENGLISH

 

Task 1

Баллов

For Questions 1-12, read the text below and decide which answer, A, B, C or D best fits each space.

Example: (0) A whether B how C what D when

SPACE CADETS

Everybody loves a joke, right? But (0) C if the joke is on you? That is what nine unwitting ‘thrill-seekers’ will eventually discover, having signed up for the experience of a (1) …….. – to be blasted off into space in a new (2) …….. TV series, Space Cadets. It is, in fact, an elaborate and very expensive hoax. The nine contestants - (3) …….. three actors planted to help the action along – think that they are undergoing training in Russia, but in reality they’re (4) …….. the south of England. They believe themselves to be (5) …….. against each other for four places on a Space Shuttle flight, but the truth is, they will not leave the ground. Their ‘spaceship’ will be a prop from a science fiction film, and the flight itself just an illusion created by special (6) …….. . But is watching a hoax of this kind legitimate entertainment or just exploitation? Practical jokes by their nature tend to involve a certain (7) …….. of cruelty, as they are designed to make the victim feel foolish. But where do you draw the (8) …….. between a bit of a laugh and something really nasty? British comedian Arthur Smith says that, in his opinion, drawn-out hoaxes go too (9) …….. . ‘I quite like the idea of briefly fooling a friend, but on an enormous scale like this, it’s cruel. The greatest experience of your life is suddenly taken (10) …….. from you, and you discover that you’ve been laughed at for weeks.’ Although practical jokes are cruel, they remain popular because we (11) …….. pleasure in the misfortune of others, according to psychologists. Basically, we enjoy watching other people look stupid because that (12) …….. us feel clever.

 

A whether B how C what D when
A lifetime B life C living D livelihood
A truth B reality C realism D truthfulness
A together B altogether C plus D moreover
A on B in C at D along
A wrestling B winning C trying D competing
A results B effects C causes D tricks
A number B measurement C part D amount
A difference B barrier C line D separation
A strong B long C big D far
A away B apart C off D under
A do B enjoy C take D amuse
A leads B causes C makes D allows

Task 2

Баллов

For Questions 13-19, read the text below. Use the word given in capitals to form a word that fits in the space.

Example: 0 __risky__

Skiing

Nowadays, skiing is much less (0)….. than it used to be. Many people get a lot of (13)……. from skiing. It is popular as a leisure (14)….. for people of all ages and also as a highly (15)……. sport which can be practised up to Olympic standard. The spectacular mountain (16)…., bright sunshine, fresh air and the sheer (17)….. of moving at high speed attract thousands of (18)….. to the snowy (19)….. regions of the world. RISK ENJOY ACT COMPETE SCENE EXCITE TOUR MOUNTAIN

.


13______________________________

14______________________________

15______________________________

16______________________________

17______________________________

18______________________________

19______________________________


 

Task 3

Баллов

For Questions 20-39, supply the required form for the verb in brackets.

Example: 0 __ come__

I (0) (COME) from a very large family, and recently my parents (20) (DECIDE) that they (21) (SPEND)long enough living in an overcrowded house in Birmingham. ‘We (22) (MOVE) to the country,’ my father (23) (ANNOUNCE) one evening. ‘I (24) (SELL) this house, and we (25) (LIVE)on a farm.’ So last week we (26) (LOAD) all our possessions into two hired vans, and for the last few days we (27) (TRY) to organize ourselves in our new home. Yesterday, for example, my three little brothers and I (28) (START) painting the downstairs rooms. Unfortunately while I (29) (MIX) the paint, one of my sisters (30) (OPEN) the door. Nobody (31) (TELL) her that we (32) (BE) in the room, you see. So instead of painting the walls, we (33) (SPEND) all morning cleaning the paint off the floor. But worse things (34) (HAPPEN)since then. This morning when I (35) (WAKE UP), water (36) (DRIP) through the ceiling next to my bed. We (37) (SPEND) today so far repairing the roof. It’s not all bad news, though. The school in the village nearby (38) (CLOSE DOWN) two years ago, and my parents (39) (NOT FIND) another school for us yet.

 

20______________________________ 21______________________________ 22______________________________ 23______________________________ 24______________________________ 25______________________________ 26______________________________ 27______________________________ 28______________________________ 29______________________________   30______________________________ 31______________________________ 32______________________________ 33______________________________ 34______________________________ 35______________________________ 36______________________________ 37______________________________ 38______________________________ 39______________________________

 

Task 4

Баллов

For Questions 40-44, translate the following sentences from Russian into English.

40 Он сказал, что встречается с ней на следующей неделе и обязательно расскажет ей о моей просьбе._________________

41 Он, бывало, появлялся в доме своей матери.

_________________

42 Если они поторопятся, они смогут закончить эту работу вовремя.

_________________

43 Он спросил, закажем ли мы билеты заранее.

_________________

44 Когда я вошел, мой вопрос как раз обсуждался.

_________________

 

SECTION 4

Баллов

 

SOCIO-CULTURAL COMPETENCE

 

 

For Questions 1-5, answer the following questions about English-speaking countries:

1. What woman was the Prime Minister in Britain?

2. What is the Scottish national musical instrument?

3. What is Eisteddfod?

4. Who is Sir Winston Churchill?

5. What is the oldest and probably most famous American university?

1______________________________

2______________________________

3______________________________

4______________________________

5______________________________

 

SECTION 5 -6 баллов

WRITING





Читайте также:





Читайте также:
Почему двоичная система счисления так распространена?: Каждая цифра должна быть как-то представлена на физическом носителе...
Генезис конфликтологии как науки в древней Греции: Для уяснения предыстории конфликтологии существенное значение имеет обращение к античной...
Личность ребенка как объект и субъект в образовательной технологии: В настоящее время в России идет становление новой системы образования, ориентированного на вхождение...

©2015 megaobuchalka.ru Все права защищены авторами материалов.

Почему 3458 студентов выбрали МегаОбучалку...

Система поиска информации

Мобильная версия сайта

Удобная навигация

Нет шокирующей рекламы



(0.026 сек.)