Слава, и ныне, Богородичен
На стиховне стихиры, глас 1. Подобен: Небесных чинов Благоче́ствующих множества,/ ныне священный праздник радостно совершающе,/ воскликнем вси, верно восхваля́юще во псалме́х и пениих,/ Богобрата днесь и ученика Господня:/ присно бо молит спастися нам. Стих: Во всю землю изыде вещание их/ и в концы вселенныя глаголы их. Еже по плоти Господня желания, мудре,/ брат показался еси,/ ученик и самовидец Божественных тайн,/ бе́гаяй с Ним и в Египте быв со Иосифом,/ Материю же Иисусовою:/ с Нимиже моли спастися нам. Стих: Небеса поведают славу Божию,/ творение же руку́ Его возвещает твердь. Апостольский лик тебе избра́/ священствовати пе́рвее в Сионе святе́м/ Христу Благодетелю,/ яко суща Того по плоти сро́дством и брата,/ спутешественника и наследника следо́в Того, Иакове. Слава, глас 8: Началопастыря Христа брат был еси и преемник/ и во апостолех знамени́т,/ еже за Того умре́ти возлюбил еси/ и мучения не устыде́лся еси,/ Иакове славне:/ Того моли непрестанно спасти души наша. И ныне, Богородичен: Влады́чице, приими́ молитвы раб Твоих/ и изба́ви нас/ от вся́кия ну́жды и печа́ли. Тропарь, глас 2: Яко Господень ученик восприял еси, праведне, Евангелие,/ яко мученик и́маши еже неопи́санное,/ дерзновение яко брат Божий,/ еже моли́тися яко иерарх:/ моли Христа Бога спастися душам нашим. Слава, и ныне: Вся па́че смы́сла, / вся пресла́вная Твоя́, Богоро́дице, та́инства, / чистоте́ запеча́танной и де́вству храни́му, / Ма́ти позна́лася еси́ нело́жна, / Бо́га ро́ждши И́стиннаго; / Того́ моли́ спасти́ся душа́м на́шим. На утрени На Бог Господь: тропарь дважды Слава и ныне, Богородичен По 1-й стихологии седален, глас 1. Подобен: Гроб твой Апостоле Христов, и самовидче, и мучениче,/ Иакове премудре, брате Божий блаженне,/ верою празднующий честну́ю твою память/ свобода от об держащих прегрешений молитвами твоими,/ Небеса насле́дуяй силою духа. Слава, и ныне, Богородичен: Купину́, юже Моисей неопа́льну виде,/ го́ру Божию, святый облак, сень нескверную,/ Богоприятную трапе́зу, палату Высокаго Царя,/ всесветлую и непроходимую дверь,/ Дево, поем Тя. По 2-й стихологии седален, глас 5. Подобен: Собезначальное Ученик Словесе́, Истины проповедник,/ яко стрела по́слан был еси,/ просвещая сущия во тьме лю́тей, святе апостоле,/ и безбожия мглу отгоня́ от земли,/ вся благове́рующия сы́ны дне показал еси,/ Христов ви́дче, святе Иакове. Слава, и ныне, Богородичен Иже упование на Тя, Дево Пречистая,/ непреткнове́нное иму́ще,/ покров су́щи от различных напастей и обстояний,/ и бед лютых свободи́ ны,/ моля́щи Сына Твоего со апостолы Его,/ и спаси вся, воспевающия Тя. Оба канона Окто́иха, без му́ченичнов. И апостола канон на 6. Феофа́ново. Глас 4 Песнь 1 Ирмос: Моря чермну́ю пучи́ну/ невлажными стопами,/ древний пешеше́ствовав Изра́иль,/ крестообра́зныма Моисе́овыма рука́ма/ Амали́кову силу в пусты́ни победил есть. Дая́нию благо́му, Иакове,/ и дару соверше́нну от Отца светов человеком подая́тися, учи́ши я́ве,/ Емуже причасти́тися, апостоле, тя поющим помолися. Светом просвеще́н, до́блий, Божественнаго Духа/ и с Ним законы изложи́в,/ Церкви управляеши язы́ков, яко Христов апостол, священнотаи́нниче всеблаженые. Лик апостольский, всемудре, я́ве украси́л еси,/ яко первый иерарх быв, само действом Слова пома́зан яко ученик и брат Божий,/ священнопроповедник свяще́ннейший. Богородичен: Источник Тя исцелений иму́ще,/ почерпа́ем, яко Источник рождшую жизни, Богородице Дево Чистая,/ и душ врачевство́, и телес обновле́ние. Катавасия: Отве́рзу уста моя Песнь 3 Ирмос: Веселится о Тебе Церковь Твоя, Христе, зову́щи:/ Ты моя крепость, Господи,/ и прибежище, и утверждение. Веселится о тебе колено Иудово днесь,/ Христовыми светлостьми́ ви́де тя све́тло облистаюша. Звезду Богосия́нну Церковь язы́чная иму́щи тя,/ благославнаго проповедателя,/ и Божественным Светом озаряется. Закон ты жизни Церкви Христове положил еси,/ Жизнодательным Духом ты законополагая и вещая. Богородичен: Егоже родила еси плотию, о Богомати,/ из Отца Возсиявшаго,/ Того, Чистая, Иаков яко Бога всех пропове́да. Седален, глас 8. Подобен: Премудрости Сродник по плоти Иисусов был еси,/ и от Него, апостоле, благодать многу приял еси/ и всем препо́дал еси просвещение и разум, всемудре Иакове,/ и и́дольскую лесть из корене исто́ргнув./ Тем, и́же тьмы предстатели и лестцы́, неправедно тя убивают, Спаса пропове́дающа./ Сего ра́ди вопием ти:/ моли Христа Бога грехов оставление дарова́ти чтущим любовию святую память твою. Слава, и ныне, Богородичен: Солнца о́блаче разу́мнаго,/ Божественнаго Света свети́льниче златокова́нный,/ Нескверная, Небла́зная, Всенепорочная Владычице,/ омраче́нную душу мою ослеплением страстей,/ безстрастна заре́ю просвети, молюся,/ и оскверне́нное мое сердце омы́й потоки умиления,/ покаяния же слезами и от тиме́ния мя очисти дел моих,/ да любовию зову Ти:/ Богородице Приснодево, моли Христа Бога прегрешений оставление пода́ти ми,/ Тебе бо имею надежду, раб Твой. Песнь 4 Ирмос: Любве́ ра́ди, Ще́дре, Твоего о́браза,/ на Кресте Твоем стал еси,/ и раста́яшася язы́цы:/ Ты бо еси, Человеколюбче,/ крепость моя и хваление. Ввел еси в море Твоя ко́ни, апостолы, Спасе,/ и просвети́ша язы́ки, к Твоему познанию привле́кше, Владыко. Нескверно, яко зерца́ло, я́влься,/ и перводетельныя лучи Несозда́нныя Троицы известно прие́м,/ всем возсиял еси. Валяемаго тя ка́меня пророчество освященное зрит/ и сокрушающа прелести гнилое су́етство/ силою Духа. Богородичен: Вшед, о Богомати, во чрево Твое Превечное Слово,/ родивыйся из Отца неизреченно,/ Иакова апостола являет. Песнь 5 Ирмос: Ты, Господи, мой свет,/ в мир пришел еси,/ Свет Святый, обраща́яй из мра́чна неве́дения/ верою воспевающия Тя. Ты, Господи, Свет,/ блистание Иакова яви́л еси светя́ща/ и земны́я неве́дения и тьмы изменя́юща. Тя, Господи, гласом свобо́дным пропове́да/ праведный брат Твой,/ подражатель же страсти бысть, убиваем. Кий земны́й ум похвал пения тебе принести может,/ добродетелей просвеще́нному благодатьми, Иакове. Богородичен Тя истинно Божественное обре́т жили́ще,/ вселися, о Дево, наше спасение, Слово, промышля́я. Песнь 6 Ирмос: Пожру́ Ти со гла́сом хваления, Господи,/ Церковь вопие́т Ти,/ от бесо́вския кро́ве очи́щшися,/ ради милости от ребр Твоих/ истекшею Кровию. Одеждею законною облече́ тя лучшею/ и иерарха являет, Аарона древняго честне́йша,/ и́же милости ра́ди в братство прие́мый тя. Орга́н, де́йствы ударяемь Духа,/ все помышление наслаждая и Богу привед спасаемыя от работы люте́йшия,/ был еси изря́днейший. Возжажда́в, жи́зненныя испил еси воды́,/ и ре́ки источаеши Богоглаголиваго твоего чрева,/ текущия вселенней Божественным Духом. Богородичен: Ева убо преслуша́нием смерть роди́,/ Богородица же, Жизнь заче́нши, роди́ Нестаре́ющуюся/ и древний за всех отдаде́ долг. Кондак, глас 4. Подобен: Вознесы́йся Отчее Единородное Бог Слово,/ пришедшее к нам в последняя дни,/ Иакове Божественне,/ пе́рваго тя показа́ Иерусали́млян пастыря и учителя,/ и вернаго строителя та́инств духовных:/ темже тя вси чтим, апостоле. Икос: Рождение тя Ио́сифово, Иерусалима перваго иерарха, Иакове Боговидче, и Господня брата/ песньми похвальными воспое́м верно и к тебе возопие́м:/ да́руй нам дар соверше́н от Отца све́тов/ и отжени скорбь, настоящую от множества прегрешений,/ поднесо́ша бо врази на ны пя́ту и обступи́ша нас исма́ильтяне,/ ихже сокруши́ вскоре лу́ки, священноявле́нне, яко да тя вси почитаем, апостоле. Песнь 7 Ирмос: В пещй Авраа́мстии о́троцы перси́дстей,/ любовию благочестия па́че,/ нежели пла́менем опаляеми, взыва́ху:/ благословен еси в храме славы Твоея, Господи. Яко в пещи́, на го́рнице просвещаемь Божественным пришествием Духа, та́инственно,/ Богоглаголиве, возопил еси:/ благословен еси в храме славы Твоея, Господи. Свыше дыхание зе́льное/ апостола язы́ком огнеобра́зным веща́ти Божия величествия устро́й:/ благословен еси в храме славы Твоея, Господи. Виде́ния деятельнаго излагая дщи́цу,/ от скрижа́ли же, яко духовныя, человеки научи́л еси:/ благословен еси, Боже мой, зовый, Господи. Богородичен: Возсозда́вый мир во утро́бе Твоей, Богоневесто,/ Божественнаго служения показует соверши́теля Иакова, взывающа:/ благословена Ты в женах, Всенепорочная Владычице. Песнь 8 Ирмос: Руце распросте́р Даниил,/ львов зия́ния в ро́ве затче́,/ огненную же силу угаси́ша,/ добродетелию препоя́савшеся,/ благочестия рачи́тели,/ о́троцы, взыва́юще:/ благословите вся дела Господня Господа. Ру́це распростер крепкия,/ апостолы Твоя, Спа́се, благословил еси, восходя, Владыко, к Безначальному Отцу Твоему,/ и устроил еси ты́я с веселием вопи́ти:/ благословите вся дела Господня Господа. Якоже обещался еси, нело́жно апостолом Твоим Духа послал еси,/ Сего Иаков, Владыко, све́тлостию просвеща́ем,/ вселенную молниями просвещает я́ве и вопие́т Тебе:/ благословите вся дела Господня Господа. Мудрость, Иакове му́дре, Ипоста́сную имел еси Учи́теля,/ уча́щу тя неизреченным и неизглаго́ланным тайнам,/ и к благочестию люди зва́ти воздвигл еси:/ благословите вся дела Господня Господа. Богородичен Го́ру явле́нну мысленную, Дево Чистая, пророк виде Тя,/ из Тебе бо пречестны́й Камень отсече́ся,/ спасая вселенную воистину, Божественно поющую:/ благословите вся дела Господня Господа. Песнь 9 Ирмос: Камень нерукосечный/ от несеко́мыя горы Тебе, Дево,/ краеугольный отсече́ся,/ Христос, совокупи́вый разстоя́щаяся естества:/ тем, веселя́щеся, Тя, Богородице, величаем. Приидите, первопрестольника вси, Це́ркве свети́льника,/ священными, Иакова, пе́сньми, яко иерарха и Христопроповедника,/ тезоименне праведнаго именова́нна, величаем. Божественнаго о́бщника, яко я́вльшася Безконечнаго Царствия,/ и Божия нарече́нна брата,/ и житие́м и́стинствующа, именова́ние прие́мша,/ священнотаи́нника тя величаем, Иакове. Престолу предстоя́, блаже́нне, венценосец Троицы,/ верою почитающих твою память, нетлеющих наслади́тися че́стей,/ яко иерарх, Иакове, благоприятен,/ твоего Владыку умоли. Богородичен Ты, от Девы Рожде́ннаго неискусобра́чно, Богоявле́ние,/ учении твоими я́ве чести́ Бога научаеши, Воплощенное Слово,/ в Негоже мы верующе ныне, достойно величаем. Светилен. Подобен: Духом во святи́лищи Яко Господня брата бывша, блаженне Иакове Богодохновенне,/ вернии по долгу хвалим тя,/ сла́вяще светлую и всечестную, и светоносную твою память:/ молися прилежно за чтущих тя. Слава, и ныне, Богородичен Молитвенницу Тебе приводим и теплую Предстательницу,/ Чистую Матерь Твою, ве́рнии, по до́лгу:/ сподоби рабы Твоя причаститися славы Твоея́, и праведных ча́сти,/ и сладости райския, и улучи́ти нам Небесное Царствие.
Популярное: Почему человек чувствует себя несчастным?: Для начала определим, что такое несчастье. Несчастьем мы будем считать психологическое состояние... Почему двоичная система счисления так распространена?: Каждая цифра должна быть как-то представлена на физическом носителе... Как распознать напряжение: Говоря о мышечном напряжении, мы в первую очередь имеем в виду мускулы, прикрепленные к костям ... ©2015-2024 megaobuchalka.ru Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. (129)
|
Почему 1285321 студент выбрали МегаОбучалку... Система поиска информации Мобильная версия сайта Удобная навигация Нет шокирующей рекламы |