Мегаобучалка Главная | О нас | Обратная связь


Geographical position. Area. Relief. The Great Barrier Reef. Outback. Climatic regions.



2020-02-04 144 Обсуждений (0)
Geographical position. Area. Relief. The Great Barrier Reef. Outback. Climatic regions. 0.00 из 5.00 0 оценок




4. Big cities, industries and agriculture. Sydney, Mel­bourne, Adelaide, Perth and Brisbane. The capital of the country. Branches of industry. Agricultural branches.

5. Population. The main place of living. A typical Australian. The aboriginal population.

Political position. The Commonwealth of Australia. The Federal Parliament. The political parties.

The animal world. The dingo. The platypus and echidna.  The koala. The emu.

8. Strine – Australian slang. The examples of the slang.

 

INTERNET-RESOURCES

1. http://australia-ru.com

2. http://worlds.ru/australia/australia

3. www.australia.ru

4. www.countryofkenguru.info

5. www.geo-australia.info

 

NEW ZEALAND

1. A short historical survey. Population. The Maori. Abel Tasman. James Cook. European settlers. A Declaration of Independence.

2.  The Treaty of Waitangi. An agreement between the British Crown and Maori. The significance of the document. Waitangi Day – a public holiday.

3. The government structure. The Head of the country. The constitutional, ceremonial and community functions of the Governor-General. The Constitution.

 

INTERNET-RESOURCES

1. http:/ru.wikipedia.org/wiki/

2. http://worlds.ru/australia/new_zealand/

3. www.krugosvet.ru/articles

4. www.tours.ru/country/

 

Планы семинарских занятий

 

Источники для подготовки к семинарским занятиям совпадают с источниками, предложенными в планах лекций.

Составной частью семинарских занятий является пропедевтический курс (тренинг) «Формирование межкультурной толерантности». Занятия курса носят интерактивный характер и не требуют от студентов дополнительной подготовки. В планах семинаров указаны темы тренинга.

 

I

ФОРМИРОВАНИЕ МЕЖКУЛЬТУРНОЙ ТОЛЕРАНТНОСТИ

Составляющие культуры, их влияние на личность и восприятие носителя культуры.

THE REPUBLIC OF IRELAND

1. Study the map of the country, show and explain the location of Ireland, show the main rivers and lakes, the biggest cities and towns.

2. Find out information on the country on the following topics and be ready to report it in class:

- Location. Geographical features. Climate.

- History.

- Government.

- Economic development after World War II.

3. Find out any additional information on the country and report it in class.

 

II

ФОРМИРОВАНИЕ МЕЖКУЛЬТУРНОЙ ТОЛЕРАНТНОСТИ

Культура и стереотипные представления о ней.

THE REPUBLIC OF IRELAND

1. Find out information on the country on the following topics and be ready to report it in class:

- Population.

- Religion.

- Languages.

- Legends and traditions.

- The capital of the country.

2. Find out any additional information on the country and report it in class.

 

III

THE REPUBLIC OF IRELAND

Работа в компьютерном классе по материалам учебно-методического комплекса “English Discoveries”(уровень Advanced I): find out information (2 points) on Dublin, the capital of the country, and report it in class.

IV

ФОРМИРОВАНИЕ МЕЖКУЛЬТУРНОЙ ТОЛЕРАНТНОСТИ

Российская культура и ее ценности.

CANADA

1. Study the map of the country, show and explain the location of Canada, show the main rivers and lakes, the biggest cities and towns.

2. Find out information on the country on the following topics and be ready to report it in class:

- Symbols.

- Population.

3. Find out any additional information on the country and report it in class.

 

V

ФОРМИРОВАНИЕ МЕЖКУЛЬТУРНОЙ ТОЛЕРАНТНОСТИ

Относительность культурных ценностей.

CANADA

1. Find out information on the country on the following topics and be ready to report it in class:

- Territorial and economic growth.

- Diversity and dissension.

- Parliamentary government.

2. Find out any additional information on the country and report it in class.

 

VI

ФОРМИРОВАНИЕ МЕЖКУЛЬТУРНОЙ ТОЛЕРАНТНОСТИ

Роль ценностей в культуре каждого народа.

AUSTRALIA

1. Study the map of the country, show and explain the location of Australia, show the main rivers and lakes, the biggest cities and towns.

2. Find out information on the country on the following topics and be ready to report it in class:

- Facts at a glance .

- The History of Australia.

- Geographical position. Area.

- Big cities, industries and agriculture.

3. Find out any additional information on the country and report it in class.

 

VII

AUSTRALIA

1. Find out information on the country on the following topics and be ready to report it in class:

- Population.

- Political position.

- The animal world.

- Strine – Australian slang.

2. Find out any additional information on the country and report it in class.

 

VIII

NEW ZEALAND

1. Study the map of the country, show and explain the location of New Zealand, show the main rivers and lakes, the biggest cities and towns.

2. Find out information on the country on the following topics and be ready to report it in class:

- A short historical survey.

- The Treaty of Waitangi.

3. Find out any additional information on the country and report it in class.

 

IX

NEW ZEALAND

1. Find out information on the country on the following topic and be ready to report it in class:

- The government structure.

2. Find out any additional information on the country and report it in class.

 

X

Работа в компьютерном классе: итоговый тест (The Republic of Ireland, Canada, Australia, New Zealand).



2020-02-04 144 Обсуждений (0)
Geographical position. Area. Relief. The Great Barrier Reef. Outback. Climatic regions. 0.00 из 5.00 0 оценок









Обсуждение в статье: Geographical position. Area. Relief. The Great Barrier Reef. Outback. Climatic regions.

Обсуждений еще не было, будьте первым... ↓↓↓

Отправить сообщение

Популярное:
Почему люди поддаются рекламе?: Только не надо искать ответы в качестве или количестве рекламы...
Почему человек чувствует себя несчастным?: Для начала определим, что такое несчастье. Несчастьем мы будем считать психологическое состояние...



©2015-2024 megaobuchalka.ru Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. (144)

Почему 1285321 студент выбрали МегаОбучалку...

Система поиска информации

Мобильная версия сайта

Удобная навигация

Нет шокирующей рекламы



(0.007 сек.)