Мегаобучалка Главная | О нас | Обратная связь


Будущее продолженное время



2015-11-18 720 Обсуждений (0)
Будущее продолженное время 0.00 из 5.00 0 оценок




(The Future Progressive (Continuous) Tense)

 

Употребляется:

1. Для выражения длительного действия, которое начнется до определенного момента в будущем и все еще будет продолжаться, длиться в этот момент. Этот момент может быть выражен или обстоятельством времени или каким-нибудь другим действием, передаваемым глаголом в Present Simple (Indefinite)

 

Слова определители: tomorrow at 5 p.m. (завтра в 5 часов вечера), when you come

At ten o’clock tomorrow he will be having an examination. Завтра в 10 часов утра он будет сдавать экзамен.

 

2. Для выражения длительного действия , которое будет совершаться в определенный период времени в будущем.

I’ll be reading the whole day tomorrow. Завтра целый день я буду читать.

 

3. Для выражения намерения совершить действие в будущем или уверенности в его свершении.

I shall be working tonight. Я собираюсь поработать сегодня вечером.

 

Образуется:

1. Утвердительная форма

При помощи вспомогательного глагола to be в будущем времени и формы причастия настоящего времени(Present Participle), т.е. – ing формы глагола.

 

to be + V-ing

I , we shall

you, , they be + V-ing

he, she, it will

 

At 5 o’clock tonight she will be writing a composition. В 5 часов сегодня вечером она будет писать сочинение.

She will be watching TV when I come into the room. Она будет смотреть ТВ, когда я войду в комнату.

 

2. Вопросительная форма

Shall I be working at 6 o’clock? Я буду работать в 6 часов?

 

3. Отрицательная форма

I shall not be working at 6 o’clock. Я не буду работать в 6 часов.

Задание1. Поставьте глагол в скобках в форму Future Progressive (Continuous)

1. I (watch) TV at 7 o’clock tomorrow. 2. At this time tomorrow I (do) my homework. 3. Tom (learn) English at 9 o’clock tomorrow. 4. At 5 o’clock tomorrow John (work). 5. He (send) the faxes all day long.

Задание 2. Поставьте все возможные вопросы к данным предложениям и сделайте их отрицательными.

1. This time next year we will be travelling together around Europe. 2. Look at the sky! It will be raining, let’s go home. 3. On Friday night he will be celebrating his birthday with his friends.

 

 

Ключи к упражнениям

Раздел 1.1.

Тема 1.1.1.

§2

задание1

I, II, II, II, I, I, I, II, II

задание 2

[meik], [pleit], [plæn], [bæd], [neim], [stænd], [stei], [pleis], [meid], [læmp], [seim], [fækt], [æd]

задание 4

[bi:], [ten], [let], [pi:t], [pen], [i:v], [tent], [red], [bed], [met], [hi:], [test], [get]

задание 6

[ai], [disk], [lift], [sit], [laif], [dain], [it], [big], [fain], [him], [pin], [saiz]

задание 8

[taip], [skai], [flai], [trai], [krai]

задание10

[nou], [got], [gou], [pot], [boun], [top], [houp], [houm], [smouk], [stop], [spot]

задание12

[tju:b], [m٨st], [d٨st], [mju:t], [٨p], [s٨n]

§3

задание 22

[wə:k], [wə:d], [wə:ld], [wə:s]. [wə:θ]

§4

задание 1

[sta:t], [pa:t], [ma:k], [ba:k], [a:t], [a:m], [da:k], [ha:d]

задание 3

[spo:t], [po:t], [fo:t], [fo:k], [fo:m], [fo:], [o:], [fo:s], [ko:n]

задание 5

[hə:], [tə:n], [gə:l], [tə:m], [fə:], [fə:m], [bə:n], [pə:], [nə:v], [bə:d], [də:t]

§6

задание 1

Я студент. Я первокурсник. Ты студент? – Нет. Я не студент. Я учитель. Ник студент? – Да. Он первокурсник? – Нет. Он второкурсник.

задание 2

1. I am not a student. 2. Is she a second-year student? 3. Yes, he is. 4. I am a teacher.

задание 3

Pete is a worker (a technician, a doctor, a chemist, a teacher). I am a worker (a technician, a doctor,a nurse. a chemist, a teacher).

задание 4

a) She is Ann. She is English. She is a student. She is twenty. She is good. She is not a schoolgirl.

b) he is a student; he is a second-year student; she is a first-year student; I am a teacher, she is a nurse; he is a technician/

задание 5

1) Has Nick a book?

2) I have a pencil.

3) She has no table.

4) Has Ann a book?

5) He has a room.

6) We have no box.

7) Have you a pen?

8) They have a note-book.

 

§7

задание 1

1. Возьмите (эту) книгу. Откройте ее. 2. Дайте мне (эту) книгу. 3. Принеси ему (эту) книгу. 4. Посмотри на (эту) коробку.

задание 2

Give me the book. Give me the pen. Give me the lamp. Give me the bag. Give me the box. Bring me the book. Bring me the lamp. Bring me the bag. Bring me the box. Take the book. Take the lamp. Take the pen. Take the bag. Take the box. Look at the book. Look at the lamp. Look at the pen. Look at the bag. Look at the box.

задание 3

1. Give me the book. 2. Bring us the pen. 3. Give him the pencil.

задание 4

1) His, 2) your, 3) her, 4) my, 5) their

задание 5.

1. Ann has a room. 2. They have no good room. 3. Yes, I have. 4. No, I have not. 5. Has she a pen?

задание 6.

her book; our room; your bag; their room; his dog; her pen.

задание 7.

Я в комнате. У меня много книг. Мои книги интересные. Аня и Пит тоже в комнате. Посмотрите на них. Они около стола. У них есть собака. Она хорошая. Вы в комнате. У вас в руке книга.

задание 8.

1. My chief’s letter. 2. Mrs. Leondes’s hand. 3. Managers’ room. 4. Salesmen’s names. 5. John Smith’s call. 6. Mr. Bell’s commission.

§8

задание 1

Я студент. Он доктор. Она учитель. Это собака. Мы студенты. Вы врачи. Они учителя. Я студент? – Да. Он врач? – Нет. Он не врач. Он тоже студент. Вы студенты? – Да. Они учителя? – Нет. Они не учителя.

 

Тема 1.1.2.

§2

задание1

1) at; 2) on; 3) at; 4) on; 5) in; 6) on.

задание2

1. The chair is at the table. 2. The lamp is over (above) the table. 3. The girl is on the table. 4. The book is in the drawer. 5. The pencil is under the table.

§3

задание1

2, 3, 4, 5, 6, 7

задание2

1) live; 2) do; 3) speaks; 4) does; 5) do

задание3

1. They live in Moscow. 2. My sister doesn’t know English. 3. Do you like sport? 4. I do not like football. 5. Does your sister study at school? 6. Pete studies well.

§5

задание1

1) общий; 2) общий; 3) специальный; 4) специальный; 5) общий; 6) специальный; 7) общий.

задание2

1.a) Does my mother work at a hospital?

b) Who works at a hospital?

c) Where does my mother work?

2.a) Do you go to the technical school?

b) Who goes to the technical school?

c) Where do you go?

3.a) Do we have grandparents?

b) Who has grandparents?

c) Whom do we have?

4.a) Is he a worker?

b) Who is a worker?

c) What is he?

5.a) Does my sister combine her work and her studies?

b) Who combines her work and her studies?

c) What does my sister combine?

 

Тема 1.1.3.

§1. задание1

Я студент. У меня много друзей. Ник и Пит—студенты. У них тоже много друзей. У Ани 10 английских книг. У вас есть английские книги? Да. Сколько у вас английских книг? У меня 10 английских книг. Сколько у вас карандашей? У меня 5 карандашей. Сколько красных карандашей у Ани? У нее только один красный карандаш. Где твой карандаш? Он на столе. Где Аня? Она дома.

задание2

books, trees, men, the men, eyes, rooms, the lamps

задание3

1. How many books have you go?—I have got 10 books.

2. How many pens have they got? – They have got 2 pens.

3. How many rooms has she got? – She has got 3 rooms.

4. How many boxes have we got? – We have got 1 box.

5. How many lamps has he got? – He has got 2 lamps.

6. How many pencils has Ann got? – Ann has got 3 pencils.

§2

задание1

1.John Turner’s children. 2. my son’s questions. 3. my brother’s wife. 4. this man’s name. 5. this girl’s voice. 6. my parents’ car. 7. my friend’s room. 8. these women’s handbags. 9. My sister’s flat is large. 10. My brother’s children are at home.11. The boys’ room is large. 12. Lermontov’s poems.

задание2

  1. What is this man’s name (the name of this man)?
  2. What is the Mike’s address (the address of Mike)?
  3. When is your mother’s birthday (the birthday of your mother)?
  4. Do you like this ice-cream’s taste (the taste of this ice-cream)?
  5. Look at the number at the page’s bottom (at the bottom of the page).
  6. What is this man’s profession (the profession of this man)?
  7. For me summer is the year’s best time (the best time of the year).
  8. My parents’ house (the house of my parents) is near the market.
  9. Mary’s work (the work of Mary) is very good.
  10. The wall’s colour (the colour of the wall) is yellow.
  11. My sister’s room (the room of my sister) is very light.
  12. The post-office is at the street’s end (at the end of the street).
  13. I need my friend’s help (the help of my friend).
  14. This pie’s filling (the filling of this pie) is very tasty.

§3

задание1

1) неопр. 2) неопр. 3) неопр. 4) опред. 5) неопр. 6) опред.

§4

задание1

  1. isn’t he
  2. don’t you
  3. will we
  4. won’t they
  5. mustn’t we
  6. am not I

§5

задание1

1. Он лучший студет в нашей группе. 2. Этот текст труднее. 3. Сегодня также холодно, как и вчера. 4. Эта книга менее интересная. 5. Этот перевод не такой трудный, как перевод, который мы делали на прошлом уроке.6. сейчас он читает лучше. 7. Чем больше он работает, тем лучше результаты.

задание2

1. taller; 2. finer; 3. the cleverest; 4. good; 5. better; 6. the best.

 

Тема 1.1.4

§1

задание1

Посмотрите на стол.

На столе много предметов. На столе книга. Эта книга очень интересная. На столе много карандашей. На нем 10 карандашей. Два карандаша—черные. Три карандаша—красные. Один карандаш—желтый. Два карандаша—зеленые. Один карандаш—голубой и один карандаш—коричневый. Сколько карандашей на столе? (На столе) 10 карандашей. На столе есть сумка? – Да. (На столеесть сумка). На столе есть тетрадь? Нет. На столе нет тетради.

задание 2

1. У стола находится учитель. 2. На столе есть сумка. 3. В комнате находятся девочки. 4. В комнате есть сумки? 5. Нет.

задание 4

1. There is a box on the table. 2. There is a house in the street. 3. There is a pencil in the bag. 4. There is a girl in the park. 5. There are pens in the bag. 6. There are many pictures on the wall.

задание 5

There are many students in the room. The students are in the room. Where is the teacher? The teacher is at the table. There is the teacher at the table. There are many tables I this classroom. The table is in this classroom. There are children in the park. The children are in the park.

§2

задание 1

1. Кто-то хочет вас видеть. 2. У меня ничего нет в суке. 3. Я никого не видел в комнате. 4. У вас есть какие-нибудь английские книги? 5. Он живет где-то около нашего колледжа.

задание 2

1) any; 2) no; 3) some.

задание 3

1. I cannot find your book. It is nowhere. 2. Anyone can do it. 3. Is there anyone in the room?

§3

задание 1

кофе, визит, комедия, парк, эксперимент,студент, музыка, спорт, академия, диплом, проблема, планета, колония, туризм, процесс, технический, система, стипендия

 

Раздел 1.2.

Тема 1.2.1

§1. задание1

a) [a:skd], [laikd], [lukt], [wontid], [smoukt], [to:kt]

b) [bo:t], [θo:t], [to:t], [so:], [rout], [spouk]

задание2

a) 1. Мэри уехала в Нью Йорк неделю назад. 2. Анна купила вчера подарок для младшего брата. 3. Он сделал домашнее задание и пошел навестить брата

b) 1. Он не читал эту книгу в прошлом месяце. 2. Вчера не было холодно. 3. Они не опазадали этим утром.

c) 1. Она им вчера написала? 2. Они вчера опаздали? 3. Ты сегодня обедал?

§2

задание 1

1-m, 2-e, 3-n, 4-d, 5-i, 6-b, 7-c, 8-o, 9-f, 10-h, 11-a, 12-l, 13-g, 14-j, 15-k

 

Тема 1.2.3

§1. задание 1

1. Can they understand me? They cannot understand me. Они могут понять меня.2. Could Polly go there? Polly could not go there. Полли могла пойти туда. 3. Can you stay here for some time? Yoy cannot stay here for some time. Ты можешь остаться здесь на некоторое время. 4. Could she skate well? She couldn’t skate very well. Она могла хорошо кататься на коньках. 5. Can Peter help me now? Peter cannot help me now. Петр может помочь мне сейчас. 6. Could he answer all the questions? He could not answer all the questions. Он мог ответить на все вопросы. 7. Can she open the window? She cannot open the window. Она может открыть окно. 8. Could they talk to hom for me? They couldn’t talk to him for me. Они могли поговорить с ним за меня.9. Can Peter speak German? Peter cannot speak German. Петр может говорить по-немецки. 10. Can she do it for you next week? She cannot do it for you next week. Она может сделать это для тебя на следующей неделе.

задание 2

1. may; 2. may; 3. can; 4. may; 5. may; 6. can; 7. may; 8. can; 9. can; 10. may.

 

Раздел 1.3.

Тема 1.3.1

§1

задание 1

1. Было раннее утро. 2. Сегодня теплее, чем вчера. 3. Был ясный летний день. 4. Отсюда далеко до станции метро? 5. Легко или трудно изучать математику? 6. Я надеюсь, что Майку будет легко перевести новый текст.

§2

задание 1

1. Дождь идет все чаще и чаще, становится все холоднее и холоднее. 2. В это время года здесь не чато идет дождь, здесь обычно сухо и солнечно. 3. «В сентябре когда-нибудь идет снег? – Нет, никогда, но часто бывает прохладно».4. Все думают, что летом никогда не идет снег, но он иногда идет. 5. «Собирается дождь? – Нет, я так не думаю». 6. Шел такой сильный снег, когда мы вышли из дома, что мы едва видели дорогу. 7. Дождь идет все сильнее и сильнее, давайте лучше вернмся назад.

§3

задание 1

3, 4, 6

задание 2

1.shall; 2.will; 3.will; 4.shall; 5.will.

задание 3

1. Will my sister study English well next year?

2. Who will study English well next year?

3. What will my sister study well next year?

4. When will my sister study English well?

5. How will my sister study English?

задание 4

1) finds out, will be; 2) will visit, know; 3) do not like, will tell; 4) wants, will ask; 5) has, will be able to; 6) will find, understand; 7) goes, will be; 8) don’t agree, I will go; 9) will do, tells.

 

Тема 1.3.2

§1

задание 1

1. are; 2. are; 3. are; 4. is; 5. am, am.

задание 2

The students are reading (writing, taking the book, going to the college, translating the text). You are reading (writing, taking the book, going to the college, translating the text). Pete (Ann) is reading (writing, taking the book, going to the college, translating the text). I am reading (writing, taking the book, going to the college, translating the text).

задание 3

1. Am I reading an interesting book? Who is reading an interesting book? What am I reading? What book am I reading? What am I doing? I am not reading an interesting book.

2. Is Ann going to the supermarket? Who is going to the supermarket? Where is Ann going? What is Ann doing? Ann is not going to the supermarket.

3. Are they translating an English text at the classroom? Who is translating an English text at the classroom? What are they translating at the classroom? Where are they translating an English text? What text are they translating at the classroom? What are they doing/ They are not translating an English text at the classroom.

§2

задание 1

1) was calling; 2) were listening; 3) were watching

задание 2

1. Peter was having lunch when his brother came from school. 2. Ann was translating a story into Russian when I came to see her. 3. Pete and John were playing chess while Jil was reading a book. 4. They were having an English class at 11:00 yesterday. 5. He was giving a lecture on Mark Twain at 9 o’clock yesterday morning.

§3

задание 1

1. will be watching; 2. will be doing; 3. will be learning; 4.will be working; 5.will be sending.

задание 2

1) Will we be travelling together around Europe this time next year? Who will be travelling together around Europe this time next year? Where will we be travelling this time next year? When will we be travelling around Europe? What will we be doing this time next year? We will be travelling together around Europe this time next year, won’t we? Will we be travelling together around Europe or Asia this time next year? We will not be travelling around Europe this time next year.

2) Will it be raining? What will it be doing? It will be raining, won’t it? Will it be raining or snowing? It will not be raining.

3) Will he be celebrating his birthday with his friends on Friday night? Who will be celebrating his birthday with his friends on Friday night? What will he be celebrating with his friends on Friday night? With whom will he be celebrating his birthday on Friday night? When will he be celebrating his birthday? He will be celebrating his birthday with his friends on Friday night, won’t he? Will he be celebrating his or her birthday with his friends? He will not be celebrating his birthday on Friday night.

 



2015-11-18 720 Обсуждений (0)
Будущее продолженное время 0.00 из 5.00 0 оценок









Обсуждение в статье: Будущее продолженное время

Обсуждений еще не было, будьте первым... ↓↓↓

Отправить сообщение

Популярное:
Организация как механизм и форма жизни коллектива: Организация не сможет достичь поставленных целей без соответствующей внутренней...
Почему двоичная система счисления так распространена?: Каждая цифра должна быть как-то представлена на физическом носителе...



©2015-2020 megaobuchalka.ru Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. (720)

Почему 1285321 студент выбрали МегаОбучалку...

Система поиска информации

Мобильная версия сайта

Удобная навигация

Нет шокирующей рекламы



(0.009 сек.)