Task 8. Вставьте предлоги by или with
1.He wrote a letter … a pencil. 2. America was discovered … Columbus. 3. It is done … my sister. 4. I cut my finger … a knife. 5. The poem is written … Robert Burns. 6. We eat soup … a spoon. 7. The work was finished … my mother. Тема 10. Числительные Количественные числительные
Порядковые числительные
Task 1. Прочитайте следующие числа: 1; 4; 8; 12; 40; 21; 3; 2; 11; 15; 17; 91; 85; 99; 100; 5; 10; 14; 19; 6; 20; 38; 13; 16; 51; 27; 76; 94; 66; 405; 702; 999; 500; 1000; 2, 337; 50, 481; 768, 345. Task 2. Образуйте порядковые числительные: One, twelve, three, twenty, thirteen, forty one, ninety two, ten, eight, eleven, fourteen, one hundred, two, five, one thousand, seven, nine, twenty four, sixty six.
Task 3. Прочитайте следующие даты: 12. 08. 1289; 24. 06. 1995; 08. 04. 1953; 25. 01. 1955; 01. 11. 2000; 31. 12. 2010; 06. 05. 2006; 17. 02. 1983, 01. 06. 1984, 23. 04. 1972; 18. 03. 2011; 4. 10. 2012.
Task 4. Прочитайте и переведите текст. I get up at seven o’clock in the morning. My wife gets up at half past six. I do my morning exercises at half past seven. We have breakfast at a quarter to eight. We drink tea with lemon and eat bread with cheese. I go to work at eight. The bus takes me to my office. I come there on time. I work from half past eight a. m. till five p. m. I have lunch at 1 o’clock in the afternoon. I finish my work at 5 in the evening. I come home at five to six. We have dinner at seven o’clock. I watch TV from eight till ten o’clock. My wife reads books from nine till half past eleven in the evening. We go to bed at midnight.
Task 5. Переведите, запомните способы обозначения времени. What time is it? It’s three o’clock. It’s three a. m. It’s three p. m. (3. 00) It’s two ten. It’s ten minutes past two. (2. 10) It’s four fifty. It’s ten minutes to five. (4. 50) It’s twelve fifteen. It’s a quarter past twelve. (12. 15) It’s six forty five. It’s a quarter to seven. (6. 45) It’s nine thirty. It’s half past nine. (9. 30) Task 6. Прочитайте обозначения времени: 2. 30 p. m.; 10. 30 a. m.; 21. 10; 15. 45; 6. 15 a. m.; 13. 55; 7p. m.; 12. 00; 21. 00; 3. 45; 2. 35; 23. 30; 11. 20; 10. 05; 13. 25; 12. 28; 1. 30; 00. 05; 00. 30; 4. 13. Task 7. Переведите диалоги, запомните используемые выражения. Составьте аналогичные. - What date is it today? - Today is the eighth of October. - What date was it yesterday? - Yesterday was the seventh of October. - What date is it tomorrow? - Tomorrow is the ninth of October.
- What time is it by your watch? - It’s twenty minutes to eleven. - By my watch it is half past ten. - The right time is twenty five minutes to eleven. So my watch is five minutes fast and your watch is five minutes slow.
- When were you born? - I was born on the first of January in 1993.
- What is your telephone number? - My telephone number is eight nine two oh double six three seven four one five (8 920 663 74 15). Тема 11. Повелительное наклонение
Task 1. Переведите на английский. Спроси его. Позвони ей. Приходите к нам. Пригласите ее в кино. Купи машину. Сделайте упражнение. Выберите подарок. Выпейте кофе. Постройте дом. Принесите воды. Сломайте дверь. Оплатите счет. Положите деньги. Прочитайте книгу. Спойте песню. Покажите картину. Возьмите кредит. Научите их. Поговорите с ней. Напишите письмо.
Task 2. Образуйте отрицательную форму следующих предложений. Tell her about it. Send him a postcard. Phone him. Do it now. Give her that book. Turn on the light. Put it on the table. Show him my photos. Close the door. Lock it. Try again. Wake him up. Meet her tonight. Wait for the bus. Leave me alone. Take a medicine. Buy her some flowers. Give him some money. Wash the dishes. Call the police.
Task 3. Образуйте предложения с использованием LET'S. Make some coffee. Cook some sandwiches. Go to the restaurant. Listen to music. Answer the questions. Visit him. Think it over. Find the way out. Invite him to the party. Do it together. Translate the article. Take a taxi. Stay at a hotel. Order some wine. Help her. Repeat these words. Have a smoke. Play football. Go shopping. Learn the rule.
Task 4. Образуйте более вежливую форму данных предложений. Pass me the salt, please. Give me some money, please. Buy some apples, please. Post the letter, please. Send him a telegram, please. Phone him. Turn off the light. Turn on the TV set. Return the book, please. Try to do it now. Give me a glass of water. Show me that dress. Give me your lipstick. Buy me an ice-cream. Come a bit later. Tell me the time, please. Close the window. Tell me the way to the airport. Stop the car, please. Wait for me.
Популярное: Почему люди поддаются рекламе?: Только не надо искать ответы в качестве или количестве рекламы... Модели организации как закрытой, открытой, частично открытой системы: Закрытая система имеет жесткие фиксированные границы, ее действия относительно независимы... Почему человек чувствует себя несчастным?: Для начала определим, что такое несчастье. Несчастьем мы будем считать психологическое состояние... ©2015-2024 megaobuchalka.ru Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. (1028)
|
Почему 1285321 студент выбрали МегаОбучалку... Система поиска информации Мобильная версия сайта Удобная навигация Нет шокирующей рекламы |