Exercise 3. Complete the sentences using the words in brackets. Sometimes no other words are necessary. Sometimes you need the or of the
. 1 I wasn't well yesterday. I spent most of the day in bed .(most/day) 2 Some cars can go faster than others. (some/cars) 3 ..…. drive too fast. (many/people) 4 ……you took on holiday were very good. (some/photographs) 5 ……learn more quickly than others. (some/people) 6 We've eaten……we bought. There's very little left. (most/food) 7 Have you spent……you borrowed? (all/money) 8 Peter can't stop talking. He talks……(all/time) 9 We had a lazy holiday. We spent……on the beach. (most/time) a. George is easy to get on with……like him. (most/people) 10 The exam was difficult. I could only answer...................... (half/questions)
Exercise 4. Complete the sentences. Use all/some/none + it/them/us (all of it / some of them etc.). 1 These books are all Jane's. None of thembelong to me. 2 'How many of these books have you read?' '…… Every one.' 3 We all got wet in the rain because……had an umbrella. 4 Some of this money is yours and……is mine. 5 I asked some people for directions but……were able to help me. 6 She made up the whole story from beginning to end……was true. 7 Not all the tourists in the group were Spanish……were French. 8 I watched most of the film but not…… UNIT 43 REVISION (TRANSLATION)
Exercise 1. Translate into English
1 Я предлагаю вам остаться здесь на всю ночь. 2 Они предложили уехать прямо сейчас, но он отказался. 3 Она предложила им не возвращаться домой так поздно.
Exercise 2. Translate into English
1 - Но это же первый раз, когда я опоздал! - Вы не совсем правы: это уже второй раз, когда это происходит.
Exercise 3. Translate into English
1 - Простите меня, я так опоздал. - Все в порядке, Вы как раз вовремя. 2 - Поезд пришел вовремя - Да, эти поезда всегда приходят по расписанию.
Exercise 4. Translate into English
1 Как Вы думаете, в полиции хорошо платят? (полиция хорошо оплачиваема) 2 Твои волосы такие мягкие! 3 Тысячи людей пришли на вчерашний концерт. 4 Почти две тысячи людей посетили эту выставку.
Exercise 5. Translate into English 1 Я бы предпочел пойти прогуляться, чем оставаться дома весь вечер. 2 А я по вечерам предпочитаю читать по вечерам. 3 Я бы лучше сделал всю свою работу сегодня, чтобы иметь свободное время в выходные. 4 Мне бы лучше, чтобы она никому не говорила о нашем разговоре.
Exercise 6. Translate into English
1 Это платье намного лучше предыдущего. 2 Эти книги самые интересные из всех, которые я когда-либо читала. 3 Чем лучше погода, тем лучше я себя чувствую. Exercise 7. Translate into English 1 Когда я приехала в Англию впервые, мне было непривычно ездить слева (к левостороннему движению). (я не была привычна к езде слева) 2 Но через несколько месяцев я привыкла к этому. 3 Я не привык к такой дождливой погоде. В моей стране я бывало гулял каждый день по много часов, а здесь я должен оставаться дома из-за дождя.
Exercise 8. Translate into English 1 Мои родители женаты уже двадцать один год. 2 В следующем году они будут женаты уже двадцать два года. 3 Мы опаздываем. Поезд уже уйдет к тому времени, когда мы придем на вокзал.
Exercise 9. Translate into English 1 Я не могу вообразить его работающим целый день. Он такой ленивый! 2 Они отложили публикацию отчета. 3 Мы решили перенести принятие решения по этому вопросу. 4 Он признал, что был эгоистичен в этой ситуации. 5 Критикуя своего начальника вслух, ты рискуешь потерять свою работу. 6 Я не собираюсь продолжать быть секретаршей всю свою жизнь. 7 Я не возражаю пойти туда вдвоем.
Exercise 10. Translate into English 1 Он согласен нам помочь, но только при одном условии. 2 Он стремиться стать знаменитым писателем. 3 Он пытался уйти раньше, но мы остановили его. 4 Наконец-то мне удалось найти то, что я искал весь день. 5 Террористы грозили взорвать поезд, если их требования не будут выполнены. 6 Он кажется очень уставшим. 7 Они заявили, что нашли лекарство от этой болезни, но это еще не доказано. 8 Они рискуют пропустить свой поезд.
UNIT 44 TRICKY WORDS Adhesion/adherence Both have a common verb "to adhere" which means to stick. Admission/admittance Admission means permission of entry. It can be physical: The admission of immigrants had to be restricted. To affect/to effect These two verbs are often mis-spelled, also in English-speaking countries. The reason may be that they have a common noun: effect. Amiable/amicable Although your Latin may be rusty these days, you probably still recognize that these two words must have something to do with friend. Beside/besides Beside refers to the physical situation, it means side by side, close to: He sat beside her. Still in a sense physical, but used figuratively are: Beside the point, meaning irrelevant, and the slightly old-fashioned expression: He was beside himself with rage, which indicates a really boiling temper. Blink/wink Both have something to do with the movement of the eyelids. Blush/flush When you are temporarily red in the face, it can be the result of either blush or flush. Emotion (embarrassment or shyness) makes you blush: When he complimented her on her first-class work, she blushed. Childish/childlike Childish is no compliment. It means immature: His reaction to their mild letter of complaint was very childish. (He sulked for months.) Contents/content Contentsis what you find in some form of container: the contents of a bottle, bag, box, book, and so on. Make sure you use the plural. In other languages you use the singular. Continuous/continual Continuous means without interruption, all the time, non-stop: There is a continuous performance from four to eleven. Customer/client A customer buys goods and pays a price. Definite/definitive Definite means certain, clearly defined: Their arrival time is now definite. Department/division In one of your idle moments - perhaps when sitting at your desk in the office this morning - you may have been wondering whether there is any difference between these two words. Distinct/distinctive Distinct is clear: a distinct difference, distinct outline, distinct advantage. Distinctive means being different from something else. You may need a distinctive trademark, distinctive design, distinctive slogan, i.e. something that stands out, something that people recognize because it is striking. Eatable/edible Eatable means that something is of a quality suitable for eating. As comment on somebody's standard of cooking it expresses a very low degree of enthusiasm: 16 How did you like her dinner? Well, it was eatable… Ediblemeans suitable for human consumption, because the food contains nothing that will poison you. Illustrated books will enlighten you on edible and inedible mushrooms, for example. Economic/economical Economic refers to the science of economics. You can have economic factors, an economic return on investment, an economic business. People can never be called economic. Efficient/proficient Efficientis competent, well organized. It can be applied to people or things: Egoist/egotist The extra 't' makes a considerable difference, although both people are not wildly attractive characters. An egoist is the same kind of person you have in other languages; someone who thinks only of himself; someone who is selfish. An egotist (remember that 't' to denote talking) is a person who talks a lot about himself. Electric/electrical Electricdescribes individual products that are in some way actuated by electricity: Error/mistake The difference between the two is not enormous, but error is usually less serious than mistake. Every/each Here is something for the connoisseur. Every applies to an unspecified number of objects. Each is usually better when the number of objects is known or small. Examples:
Популярное: Как вы ведете себя при стрессе?: Вы можете самостоятельно управлять стрессом! Каждый из нас имеет право и возможность уменьшить его воздействие на нас... Личность ребенка как объект и субъект в образовательной технологии: В настоящее время в России идет становление новой системы образования, ориентированного на вхождение... Как распознать напряжение: Говоря о мышечном напряжении, мы в первую очередь имеем в виду мускулы, прикрепленные к костям ... ©2015-2024 megaobuchalka.ru Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. (1135)
|
Почему 1285321 студент выбрали МегаОбучалку... Система поиска информации Мобильная версия сайта Удобная навигация Нет шокирующей рекламы |