Мегаобучалка Главная | О нас | Обратная связь  


III. a) Look at the visuals. What are they called in English? Match the pictures with the definitions




1) bar chart 3) pie chart 5) technical drawing
2) table 4) flow chart 6) picture
A. B.
C. D.
E. F.

B) Discuss the following questions.

1. Why do presenters use visual aids?

2. What types of visuals can you name? What visuals have you used?

3. What computer programmes will help you to create visuals?

c) Read the English clichés to describe visuals. Divide them into three categories listed below. Match the English clichés with their Russian equivalents.

 

1) a presenter notes which parts of the visuals are important and explains why he/she uses them;

2) a presenter introduces the visuals;

3) a presenter checks understanding of the results.

1. 1. Have a look at this chart (British). / Take a look at this diagram (American). 2. I'd like you to look at this drawing. 3. Here we can see ….. 4. The graph represents …. 5. The picture shows/gives information about… 6. Let’s now look at the next slide which shows… 7. First, let me explain the graph. 8. You can see that different colours have been used to indicate… A. 1. Мне бы хотелось более подробно рассмотреть эту часть графика. 2. Мне бы хотелось обратить ваше внимание на значение вот этой цифры. 3. Мне бы хотелось привести несколько любопытных фактов. 4. Как вы можете видеть/ как видите… 5. Также я хочу обратить ваше внимание на… 6. Если вы обратите внимание на…, то заметите, что... 7. Прежде всего, мне хотелось бы обратить ваше внимание на… 8. Мне бы хотелось привлечь ваше внимание к… 9. Давайте рассмотрим… более подробно.  
2. 1. I'd like us to look at this part of the graph in more detail. 2. I'd like you to focus your attention on the significance of this figure here. 3. I'd like to point out one or two interesting details. 4. As you can see … 5. I'd also like to draw your attention to … 6. If you look at it more closely, you'll notice … 7. I’d like to start by drawing your attention to… 8. What I’d like to point out here is… 9. Let’s look more closely at… B. 1. Уверен/а, что результаты этих расчетов очевидны. 2. Полагаю, выводы, сделанные из этого графика понятны всем.    
3. 1. I'm sure the results of these estimations are obvious. 2. I think the conclusions to be drawn from this graph are clear to all of us. C. 1. Обратите внимание на данную схему/ диаграмму. 2. Мне бы хотелось, обратить ваше внимание на этот чертеж. 3. Здесь вы можете видеть… 4. На графике представлены… 5. На рисунке показаны/ дана информация о… 6. Позвольте обратить ваше внимание на следующий слайд, где показаны… 7. Прежде всего, позвольте мне дать пояснения к графику. 8. Как видите, разными цветами обозначены…



Читайте также:
Модели организации как закрытой, открытой, частично открытой системы: Закрытая система имеет жесткие фиксированные границы, ее действия относительно независимы...
Почему человек чувствует себя несчастным?: Для начала определим, что такое несчастье. Несчастьем мы будем считать психологическое состояние...
Как построить свою речь (словесное оформление): При подготовке публичного выступления перед оратором возникает вопрос, как лучше словесно оформить свою...



©2015-2020 megaobuchalka.ru Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. (457)

Почему 1285321 студент выбрали МегаОбучалку...

Система поиска информации

Мобильная версия сайта

Удобная навигация

Нет шокирующей рекламы



(0.004 сек.)