Образуйте сравнительную и превосходную степени сравнения следующих прилагательных. Переведите на русский язык
A.Short, wide, dirty, clean, dark, light, silly, tall, heavy, strong, happy, narrow, weak, difficult. B.Old, bad, beautiful, great, poor, good, stupid, pretty, rich, hot, little, young, dangerous. C.Interesting, expensive, dark, quick, clever, smart, much, easy, lazy, comfortable, cold. Переведите на русский язык предложения. Определите в какой степени сравнения употреблено прилагательное. 1)Mary is taller than John. 2) He is more helpful than he used to be. 3) The restaurant is more expensive than the cafe. 4) Her son is the youngest pupil in his class. 5) It’s the worst play I’ve ever seen. 6) It is getting colder and colder. 7) Volvo isn't the most expensive of all the cars.8) She is ypunger than her brother. 3. Переведите на английский язык: Старый друг, самая длинная дорога, сильнейший спортсмен, дорогое платье, самый умный ученик, теплое пальто, дорогой отель, более красивая девушка, самый интересный фильм, младший брат. Употребите прилагательные в превосходной степени. 1)Who is the (rich) person in the United States of America? 2) What is the (long) river in Russia? 3) Where is the (old) theatre in Europe? 4) What is the (beautiful) building in Moscow? 5) Who is the (young) in your class? 6) Who is the (popular) actor in Britain? 7)Who is the (intelligent) pupil in your group? 8) Where is the (hot) climate in the world? Раскройте скобки, поставив прилагательное в подходящую по смыслу степень сравнения. 1)The rooms are (clean) than they used to be. 2) It's (cold) here than in London. 3) This is (expensive) book of them all. 4) His answer was (bad) than I thought. 5) The Nile is (long) than Dnipro. 6) She thinks this shop is (good) than that one. 7) These people are (polite) than in my town. 8) Who is (old) student in the class? 9) Is Michael (intelligent) than Stephan? 10) What is the name of the (high) mountain in Europe? Раскройте скобки, поставив прилагательное в нужную степень сравнения. 1)He is the (strong) boy in the whole school. 2) Of these two girls Mary is the (beautiful). 3) Kate is the (young) of my five sisters. 4) Bob is the (old) of all my friends. 5) This is the (good) song I have ever heard. 6) Which do you like (good), orange juice or lemon juice? 7) Iron is the (useful) of all metals. 8) The Nile is the (large) river in Africa. 9)Which of the two men is (tall)? 10) Sam is (bad) than his brother. 11) Who is (happy) man in the world? 12) Let’s go by car. It’s (cheap) than by train. 13) Hunger is the (good) cook. 14) How can I get to the (near) post-office? 15) Mount Everest is (high) than Mt.Blanc. 16) Thailand is (sunny) than Norway. 17) A car is (expensive) than a bicycle. Сравнительные конструкции Для сравнения двух предметов, обладающих одинаковой степенью качества, употребляется конструкция, содержащая as …as (такой же … как). This street is as noisy as that one. Эта улица такая же шумная, как та. Для сравнения двух предметов, обладающих неодинаковой степенью качества, употребляется конструкция not so … as ( не такой … как)или слово than (чем). He is not so clever as his brother. Он не такой умный, как его брат. This rule is more difficult than that one. Это правило труднее, чем то. Также существует сравнительная конструкция the + сравнительная степень +the + сравнительная степень ( «Чем … тем»): The sooner the better. Чем скорее, тем лучше. Упражнения 1. Переведите предложения на русский язык: A.1)Our city is not so big as Moscow. 2) Sasha is younger than Tania. 3) This computer is not so expensive as that one which Ted bought. 4) This question is the most difficult. 5) Her work is worse than the work of my sister. 6) The more he thought about the trip the less he liked it. 7) The nearer the summer the shorter the nights. 8) The sooner you understand this rule the better. B.The more we learn – The more we know. The more we know – The more we forget. The more we forget – The less we know. So why must we study?
2. Заполните пропуски словами as … as, so … as. 1)The temperature today is ___ high ___ it was yesterday. 2) He is not __ old ___ he looks. 3) He is ___ strong __ his brother. 4)This street is __ wide __ the next one. 5) She is __ tall __ her sister. 6) In Volgograd it is not __ hot __ in Sochi. 7) I ski __ well __ my sister. 8) The weather is not __ bad __ I had expected. 9) Peter is __ intelligent __ my friend. 10) My brother’s French is not __ good __ Nick’s. 11) I am not __ lazy __ she. 12) He doesn’t drive __ careful __ she. 13) Her cat is __ old __ mine. 14) Peter is __ thin __ his brother.
3. Вставьте as … as, so … as, than. 1)His story isn’t __ long __ yours. 2) Our mother is __ young __ her. 3) This writer isn’t __ famous __ Jack London. 4) My wife is more beautiful __ his. 5) Second class isn’t __ expensive __ first.6) My friend’s dog is __ clever __ my. 7) This story isn’t __ interesting __ I thought. 8) That furniture is a little bit cheaper __ this. 9) Their flat is nearly __ comfortable __ our. 10) Her room is much more cleaner __ his.
Наречие (The Adverb) Наречие – часть речи, которая указывает на признак действия или на обстоятельства, при которых протекает действие. Наречие относится к глаголу и показывает, как, где и когда, каким образом действие происходит. Например: He works hard. Он работает усердно. Did you sleep well? Вы хорошо спали? В предложении наречие всегда является обстоятельством. По своему значению наречия делятся на группы, основные из которых следующие:
Наречие не только определяет глагол, прилагательное или другое наречие, но может служить вопросительным словом (when, where, why, how); может также служить для соединения простых предложений (so, then, besides). Ряд наречий образован от прилагательных с помощью суффикса –ly: happily (счастливо), easily (легко), seriously (серьезно). Ряд наречий образован от других частей речи: daily (ежедневно), monthly (ежемесячно). Другие суффиксы, образующие наречия встречаются реже, к ним относятся: -ways, -wise, -ward(s), -like, -fold. Например: sideways (в сторону), forward (вперед, впереди), warlike (воинственно).
Упражнения
Популярное: Почему двоичная система счисления так распространена?: Каждая цифра должна быть как-то представлена на физическом носителе... Личность ребенка как объект и субъект в образовательной технологии: В настоящее время в России идет становление новой системы образования, ориентированного на вхождение... Как вы ведете себя при стрессе?: Вы можете самостоятельно управлять стрессом! Каждый из нас имеет право и возможность уменьшить его воздействие на нас... ©2015-2024 megaobuchalka.ru Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. (2662)
|
Почему 1285321 студент выбрали МегаОбучалку... Система поиска информации Мобильная версия сайта Удобная навигация Нет шокирующей рекламы |