Efektivnost dokonalй konkurence
Efektivnosti je dosaћeno, jestliћe ћбdnй z moћnэch pшeskupenн vэroby nemщћe znamenat, ћe na tom bude kdokoli lйpe, aniћ na tom bude nмkdo jinэ hщшe. V podmнnkбch alokaиnн efektivnosti se tedy mщћe zvэљit uћitek jednй osoby pouze snнћenнm uћitku nмkoho jinйho (Paretova efektivnost - Vilfred Paret). Jestliћe MU=P=MC, pak je alokace efektivnн. To znamenб, ћe poиet utilщ zнskanэch z poslednн jednotky spotшebovanэch potravin se pшesnм rovnб poиtu utilщ ztracenэm namбhavou pracн poћadovanou k vэrobм poslednн jednotky. Rovnost meznнch pшнjmщ spoleиnosti z poslednн spotшebovanй jednotky se rovnб meznнm nбkladщm spoleиnosti na tuto poslednн vyrobenou jednotku zaruиuje v dokonalй konkurenci efektivnost. Vэhody ze smмny Trh, kromм efektivnн alokace vэrobnнch faktorщ, pшinбљн vэhody ze smмny v podobм tzv. pшebytku spotшebitele a pшebytku vэrobce. Pшebytek spotшebitele Pшebytek vэrobce Trћnн rovnovбha a jejн podmнnky (teorйm pavuиiny) Trћnн rovnovбha je spнљe vэjimeиnэ stav, v realitм se podmнnky neustбle mмnн. Rovnovбha z hlediska rщznэch obdobн Rovnovбha a souиasnб zmмna poptбvky a nabнdky Souиasnб zmмna nabнdky a poptбvky: a) vzrostla vнce nabнdka a cena proto klesla Uvedeme rozdнlnэ dopad v pшнpadм elastickй a neelastickй poptбvky a) vэraznмjљн zmмna mnoћstvн neћ u b) a cena vzrostla Teorйm pavuиiny Teorйm pavuиiny je dynamickэ model znбzorтujнcн dosahovбnн rovnovбhy иi prohlubovбnн nerovnovбhy na trhu v situaci, kdy na zmмnu ceny na trhu reaguje nejprve poptбvka a aћ po urиitй dobм nabнdka. Vэrobci tedy reagujн na cenu pшedchбzejнcнho obdobн.
Популярное: Почему человек чувствует себя несчастным?: Для начала определим, что такое несчастье. Несчастьем мы будем считать психологическое состояние... Почему люди поддаются рекламе?: Только не надо искать ответы в качестве или количестве рекламы... Личность ребенка как объект и субъект в образовательной технологии: В настоящее время в России идет становление новой системы образования, ориентированного на вхождение... ©2015-2024 megaobuchalka.ru Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. (1018)
|
Почему 1285321 студент выбрали МегаОбучалку... Система поиска информации Мобильная версия сайта Удобная навигация Нет шокирующей рекламы |