Мегаобучалка Главная | О нас | Обратная связь


Efektivnost dokonalй konkurence



2015-11-07 1018 Обсуждений (0)
Efektivnost dokonalй konkurence 0.00 из 5.00 0 оценок




Efektivnosti je dosaћeno, jestliћe ћбdnй z moћnэch pшeskupenн vэroby nemщћe znamenat, ћe na tom bude kdokoli lйpe, aniћ na tom bude nмkdo jinэ hщшe. V podmнnkбch alokaиnн efektivnosti se tedy mщћe zvэљit uћitek jednй osoby pouze snнћenнm uћitku nмkoho jinйho (Paretova efektivnost - Vilfred Paret).

Jestliћe MU=P=MC, pak je alokace efektivnн. To znamenб, ћe poиet utilщ zнskanэch z poslednн jednotky spotшebovanэch potravin se pшesnм rovnб poиtu utilщ ztracenэm namбhavou pracн poћadovanou k vэrobм poslednн jednotky. Rovnost meznнch pшнjmщ spoleиnosti z poslednн spotшebovanй jednotky se rovnб meznнm nбkladщm spoleиnosti na tuto poslednн vyrobenou jednotku zaruиuje v dokonalй konkurenci efektivnost.

Vэhody ze smмny

Trh, kromм efektivnн alokace vэrobnнch faktorщ, pшinбљн vэhody ze smмny v podobм tzv. pшebytku spotшebitele a pшebytku vэrobce.

Pшebytek spotшebitele
rozdнl mezi celkovэm uћitkem zboћн a objemem vэdajщ na jeho nбkup.

Pшebytek vэrobce
meznн nбklady pшedchбzejнcнch jednotek vyrobenй produkce jsou niћљн neћ cena, za kterou jsou prodбny.

Trћnн rovnovбha a jejн podmнnky (teorйm pavuиiny)

Trћnн rovnovбha je spнљe vэjimeиnэ stav, v realitм se podmнnky neustбle mмnн.

Rovnovбha z hlediska rщznэch obdobн
s prodluћovбnнm иasovйho obdobн roste elasticita nabнdky. Podmнnky rovnovбhy se liљн v jednotlivэch obdobнch.
1) ve velmi krбtkйm obdobн
je nabнdka zcela neelastickб, rщst poptбvky vyvolб pouze rщst ceny
2) v krбtkйm obdobн
elasticita nabнdky je vyљљн rщst ceny je niћљн neћ ve velmi krбtkйm obdobн
3) v dlouhйm obdobн
je elasticita nabнdky opмt vyљљн, neћ v pшedchбzejнcнch , pohyb ceny je jeљtм niћљн neћ v obdobн krбtkйm.
4) ve velmi dlouhйm obdobн
vede rщst poptбvky ke zvбћenн objemu prodбvanйho zboћн, dopad na cenu vљak mщћe bэt rщznэ, kdyћ je vмtљн rщst nabнdky, vede k poklesu ceny; zatнmco vмtљн rщst poptбvky vede k rщstu ceny.

Rovnovбha a souиasnб zmмna poptбvky a nabнdky
Znaиnэ vliv na velikost zmмny prodanйho mnoћstvн zboћн a ceny mб takй elasticita poptбvky i nabнdky.

Souиasnб zmмna nabнdky a poptбvky:

a) vzrostla vнce nabнdka a cena proto klesla
b) vzrostla vнce poptбvka a cena proto vzrostla

Uvedeme rozdнlnэ dopad v pшнpadм elastickй a neelastickй poptбvky

a) vэraznмjљн zmмna mnoћstvн neћ u b) a cena vzrostla
b) menљн zmмna mnoћstvн cena poklesla

Teorйm pavuиiny

Teorйm pavuиiny je dynamickэ model znбzorтujнcн dosahovбnн rovnovбhy иi prohlubovбnн nerovnovбhy na trhu v situaci, kdy na zmмnu ceny na trhu reaguje nejprve poptбvka a aћ po urиitй dobм nabнdka. Vэrobci tedy reagujн na cenu pшedchбzejнcнho obdobн.



2015-11-07 1018 Обсуждений (0)
Efektivnost dokonalй konkurence 0.00 из 5.00 0 оценок









Обсуждение в статье: Efektivnost dokonalй konkurence

Обсуждений еще не было, будьте первым... ↓↓↓

Отправить сообщение

Популярное:
Почему человек чувствует себя несчастным?: Для начала определим, что такое несчастье. Несчастьем мы будем считать психологическое состояние...
Почему люди поддаются рекламе?: Только не надо искать ответы в качестве или количестве рекламы...
Личность ребенка как объект и субъект в образовательной технологии: В настоящее время в России идет становление новой системы образования, ориентированного на вхождение...



©2015-2024 megaobuchalka.ru Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. (1018)

Почему 1285321 студент выбрали МегаОбучалку...

Система поиска информации

Мобильная версия сайта

Удобная навигация

Нет шокирующей рекламы



(0.006 сек.)