Zisk jako hlavnн podnмt podnikбnн
Zisk je hlavnнm cнlem firmy a jako takovэ pшedstavuje hlavnн podnмt k podnikбnн. Prostшednictvнm zisku firma prokazuje svoji ъspмљnost nejen ve vztahu ke svэm vlastnнkщm иi pracovnнkщm, ale i k partnerщ a konkurenci. Maximalizaci zisku mщћeme rozdмlit na dvм sloћky: 2) Maximalizace pшнjmщ. V podmнnkбch dokonalй konkurence je cestou ke zvyљovбnн pшнjmщ zvyљovбnн objemu vэroby. V nedokonalй konkurenci rщst objemu vэroby mщћe vйst dokonce k poklesu pшнjmщ. Proto v nedokonalй konkurenci nenн maximalizace objemu produkce jedinou moћnostн zvyљovбnн pшнjmщ, pouћнvajн se hlavnм: Alternativnн cнle firmy Jelikoћ v praxi nenн dost moћnб maximalizace zisku, jelikoћ firma nemб dostateиnй mnoћstvн informacн. Nejиastмjљн alternativnн cнle firmy: Alternativnнmi teoriemi popisujнcнmi rozhodovбnн firmy jsou manaћerskй a behavioristickй teorie a dalљн varianty zaloћenй na nejrщznмjљнch principech. Manaћerskй teorie firmy Zamмшujн se na chovбnн velkэch firem, kterй jiћ nejsou шнzeny vlastnнky, ale profesionбly - manaћery. Zahrnuje rщznй koncepce, kterй mohou bэt odliљnй od zбjmщ vlastnнkщ (napш. ziskovэ cнl firmy se mщћe mмnit v ъsilн o maximalizaci zisku). Model firmy maximalizujнcн obrat Firma maximalizuje obrat, najde svй optimum v Q2, tedy MR=0. Pokud by byl objem produkce vyљљн a MR<0, dochбzelo by ke snнћenн obratu. Jedinм v bodм MR=0 nemб firma dщvod mмnit objem produkce. V tйto ибsti MR<MC se firma maximalizujнcн obrat vzdбvб ибsti zisku (0?MR<MC). Je-li poptбvka elastickб, obrat s rщstem objemu produkce roste, je-li neelastickб, obrat klesб. Obrat je tedy maximбlnн pokud se elasticita poptбvky rovnб jednй. Bod jednotkovй elasticity je bodem maxima obratu, vyљљн objem produkce znamenб pokles pшнjmщ. Behavioristickй teorie firmy Vэchodiskem je pшedpoklad, ћe cнl firmy je vэsledkem stшetбvбnн zбjmщ a cнlщ jednotlivcщ a skupin ve firmм. Cнl se mщћe mмnit se zmмnami cнlщ jednotlivэch skupin a se zmмnami jejich relativnн moci uvnitш firmy (jako koalice). Cнlovб funkce nenн maximalizace urиitй promмnnй, ale dosaћenн jejн uspokojivй vэљe. Ostatnн - zaloћenй na jinэch principech Model zamмstnaneckй firmy Neziskovй firmy Financovбnн firem 1) vnitшnн (internн) financovбnн Dalљн dмlenн financovбnн podniku z rщznэch hledisek na: Zpщsoby financovбnн podniku:
Популярное: Почему люди поддаются рекламе?: Только не надо искать ответы в качестве или количестве рекламы... Как распознать напряжение: Говоря о мышечном напряжении, мы в первую очередь имеем в виду мускулы, прикрепленные к костям ... Почему человек чувствует себя несчастным?: Для начала определим, что такое несчастье. Несчастьем мы будем считать психологическое состояние... Как выбрать специалиста по управлению гостиницей: Понятно, что управление гостиницей невозможно без специальных знаний. Соответственно, важна квалификация... ©2015-2024 megaobuchalka.ru Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. (981)
|
Почему 1285321 студент выбрали МегаОбучалку... Система поиска информации Мобильная версия сайта Удобная навигация Нет шокирующей рекламы |