Task 10.Read the dialogues and translate them
1. A: What do you think I ought to see in London first? B: Well, historical places, I think. You should go to Westminster Abbey, and if you can, go to the Houses ofParliament and the National Gallery. A: And what about the British Museum? I was told one ought to see it. B: I suppose you must go there. There you can find masterpieces of the world’s best artists. A: How can I get to the centre? B: I think you can go by steamer down the Thames from Westminster to Tower Bridge. That’s a very pleasant way to travel, and you can see London bridges and quite a number of buildings on the way. 2. A: Excuse me, please. Could you tell me how to get to the town centre? B: First right, second left. You can’t miss it. A: Thank you. B: That’s OK. 3. A: Does this bus go to the station? B: No, you’ll have to get off at the bank, and take 178. A: Can you tell me where to get off? B: It’s the next stop. 4. A: Is this the bus for the Town Hall? B: No, you should have caught 12. Get off at the bridge and get one there. A: Could you tell me when we get there? B: It’s the next stop but one. 5. A: Let’s go shopping. I have got quite a number of things to buy, and I believe I can get them all in this shop. You see, I ought to buy a present for my friend. She has invited me to her birthday. What shall we look at first? B: Gloves, I think. They must be on the ground floor. Yes, here we are, and I can see just the kind I want. A: Well, that didn’t take us long, now let’s go up by the escalator to the third floor. B: I want to get a comb and some hair clips. Where do you think I can find them? 6. A: Where are you going? B: I must do some shopping. A: What will you buy? B: I must buy some food. We’ve got nothing for dinner. 7. А. Waiter: May I take your order, sir? В. Mr. N: Yes, I’d like to try the steak, please. 8. A: I mustn’t forget to phone John. B: Why? A: It’s his birthday tomorrow. 9. A: You look tired. What’s the matter? B: It’s been a very hard week. A: You should have a good rest during the weekend. 10. A: Can you skate? B: Yes, I can, a little. Can you? A: No, I can’t, but I can ski rather well.
Task11.In pairs practice the dialogues from task 10. Task 12.Ask your friend. What can (not) he/she do and what must (not) he/she do (his/her brother, sister, parents can (not) do and must (not) do)? Ideas for questioning: A-Can her brother write poems? - Yes, hecan. Can you? - No, I can`t. B - Must she book a ticket long before the trip? - Yes, she must. / No, she needn`t. Task 13. Complete the instructions with must and must not. Example: 1. Students must not use their phones at the lesson.
ContinuousTenses. Продолженныевремена. Основным назначением группы Continuous является обозначение действий, протекающих в точно указанное время, либо одновременно с другим действием. Дополнительными характеристиками таких действий является их незаконченность, динамичность и наглядность. Глаголы во всех временных формах этой группы состоят из вспомогательного глагола tobe в соответствующем времени и смыслового глагола в форме ParticipleI (причастия первого) - V-ing: to write (писать) - I am writing (Япишу). to look at (смотретьна) - He is looking at me (Онсмотритнаменя). При добавлении суффикса -ing соблюдаются следующие правила правописания: - если слово оканчивается на -ie, то перед суффиксом -ing оно заменится на -y; to lie (лгать) - I am not lying to you (Ятебенелгу) - конечная согласная в закрытом слоге удваивается перед -ing, например: to sit (сидеть) - She is sitting (Онасидит).
The Present (Progressive) Continuous Tense. Настоящеепродолженноевремя. Для того, чтобы показать, что действие происходит именно в настоящий момент (в момент речи), используются глаголы в форме настоящего продолженного (длящегося) времени. Глаголы в форме настоящего продолженного времени употребляются обычно в предложении с обстоятельствами now - сейчас, atthemoment - в настоящий момент, но большей частью эти обстоятельства только подразумеваются, так как они всегда очевидны из самой формы глагола. - What are you writing? I am writing a letter to a friend of mine. - Что ты (сейчас) пишешь? Я пишу (сейчас) письмо моему другу. They are not working. They are on their holidays. Они не работают (сейчас). Они в отпуске. Утвердительная форма настоящего времени образуется из вспомогательного глагола tobe в соответствующем лице настоящего времени (Iam; he (she, it)is; we, you, theyare) и смыслового глагола в форме ParticipleI(V-ing). He is reading a book. Ончитаеткнигу. Iamwaitingforacall.Яждутелефонногозвонка. Чтобы задать вопрос в настоящем продолженном времени, нужно поставить глагол tobe перед подлежащим, смысловой глагол в форме ParticipleI(V-ing) после подлежащего. Is he reading a new book? Ончитаетновуюкнигу? Arewewaitingforabus?Мыждёмавтобус? Отрицательная форма образуется путём постановки отрицательной частицыnot после вспомогательного глагола. Theyarenotplayingfootballnow.Онинеиграютвфутболсейчас. Theyareverybusy.Ониоченьзаняты. Сравните с настоящим неопределённым: Theydon'tplayfootballatall. Они не играют в футбол вообще. + She is standing. - She is not standing. ? Is she standing? - Yes, she is. No, she is not. (No, she isn't.) The Past (Progressive) Continuous Tense.
Популярное: Как выбрать специалиста по управлению гостиницей: Понятно, что управление гостиницей невозможно без специальных знаний. Соответственно, важна квалификация... Организация как механизм и форма жизни коллектива: Организация не сможет достичь поставленных целей без соответствующей внутренней... Личность ребенка как объект и субъект в образовательной технологии: В настоящее время в России идет становление новой системы образования, ориентированного на вхождение... ©2015-2024 megaobuchalka.ru Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. (651)
|
Почему 1285321 студент выбрали МегаОбучалку... Система поиска информации Мобильная версия сайта Удобная навигация Нет шокирующей рекламы |