Мегаобучалка Главная | О нас | Обратная связь


Any. Some. No. Something. Anything



2015-11-20 1419 Обсуждений (0)
Any. Some. No. Something. Anything 0.00 из 5.00 0 оценок




Г.А. Жданова

к.п.н., доцент кафедры английской филологии № 1

Кемеровского государственного университета

Л.А. Коняева;

 

Жиронкина О.В.

Ж73 Грамматические упражнения по английскому языку [Текст]: учебно-методическое пособие. / О.В. Жиронкина, Ж.В. Нечаева. – Кемерово: КемИ (филиал) ГОУ ВПО «РГТЭУ», 2007. – 71 с.

 

 

Текст дан в авторской редакции

 

 

Учебно-методическое пособие составлено на основе рабочей программы по английскому языку для студентов 1 курса всех специальностей очной и заочной форм обучения.

Упражнения, представленные в нем, помогут начинающим и продолжающим изучение английского языка студентам закрепить теоретические знания и сформировать навыки практического использования грамматических конструкций.

 

 

© Кемеровский институт (филиал)

ГОУ ВПО «РГТЭУ», 2007

© Жиронкина О.В., Нечаева Ж.В., 2007

Пояснительная записка

 

Данное учебно-методическое пособие предназначено для студентов 1 курса всех факультетов дневного и заочного отделений отделения. Оно представляет собой сборник грамматических упражнений для слушателей начинающих и продолжающих изучение английского языка. Пособие рассчитано на 34 аудиторных часа и разработано на основе грамматических тем, включенных в учебную программу по английскому языку. Данное учебно-методическое пособие может быть использовано для самостоятельной работы студентов после изучения теоретического материала.

Целью пособия является закрепление грамматического материала, изученного на занятиях и формирование навыка свободного употребления грамматических конструкций.

Учебно-методическое пособие состоит из 11 разделов (units), каждый из которых содержит несколько упражнений. В пределах каждого раздела упражнения расположены по мере возрастания трудностей, что дает возможность преподавателю подбирать их в соответствии с языковым уровнем студентов. Структура каждого раздела вариативна и включает в себя следующее:

§ Выбор альтернативного варианта из двух предложенных.

§ Заполнение пропуска в предложении грамматической формой.

§ Подбор парных грамматических форм или фрагментов предложений.

§ Перевод предложений с русского на английский язык и т. д.

В конце учебно-методического пособия представлены упражнения для перевода на английский язык после изучения всех грамматических разделов пособия.

Для выполнения упражнений помеченных значком & рекомендуется воспользоваться словарем.

Последовательность работы с разделами произвольна и может быть установлена преподавателем.

 

 

Содержание

Unit 1. Articles…………………………………………………..
Unit 2. Pronouns…………………………………………………
Unit 3. Adjectives………………………………………………..
Unit 4. Prepositions……………………………………………...
Unit 5. Verb (active voice)  
To be/to have……………………………………………..
There is/are……………………………………………….
To make/to do……………………………………………
Present simple/ present continuous………………………
Present perfect/ past simple……………………………...
Past continuous/ past simple……………………………..
Past simple/ past perfect…………………………………
Future tenses …………………………………………….
Unit 6. Verb (passive voice)  
Present simple/ present continuous.…………………….
Present perfect/ past simple …………………………….
Past continuous/ past simple …………………………….
Future tenses……………………………………………..
Unit 7. Modal verbs……………………………………………..
Unit 8. Sequence of tenses………………………………………
Unit 9. Reported speech…………………………………………
Unit 10. Conditional sentences  
Conditional 1 and 2……………………………………
Conditional 2 and 3……………………………………
Wishes…………………………………………………
Unit 11. Questions  
Special questions……………………………………….
Tag-questions…………………………………………..
Expressing agreement with so and neither…………….
Revision exercises
irregular verbs

 

 

Unit 1

Articles

 

1. underline the correct variant

 

1. There was a/the man talking to a/the woman in the/- corner of our office. The/a man was our manager and a/the woman was our financial director. 2. She got a lawyer degree from the/- Oxford University. 3. Our last advertisement was shown on the/- television yesterday. 4. Jones was found guilty and sentenced to five years in -/the prison. 5. Can we meet outside the/outside of hospital at about six o’clock? 6. I have to meet our new business partner from the/- Middle East today. 7. I advise you to go by the/- train and leave it at the/- Charring Cross Station. 8. Have you heard the/- latest news on the/- radio? The/a President spoke about economic situation in the/a country. 9. Our guests live in the/- Hilton hotel, don’t they? 10. The/- Japanese are going to sign the/a contract tomorrow.

2. Complete the following sentences with a, an, the, or no article

1. I wrote … long business letter to my potential customer this morning. 2. Did I show you … price list from Barrett and Sons this morning? 3. there were only … two clerks in … office when I went in: … man in black suit and … fair-haired woman. 4. When he had finished his report … audience clapped and cheered. 5. People say … British are not very friendly but I disagree. 6. Take these letters to … post office, will you? 7. Where do you work during … summer holidays? 8. … Government should tax … rich more and … poor less. 9. … power doesn’t interest him but … money does. 10. I work in … office in … city center and I always have … problems finding … parking place.

 

& 3. Articles have been removed from the following passage. Write it again including 18 missing articles

London Bridge is falling down.

 

Romans invaded Britain in AD43 and, chasing ancient Britons along Thames, they came to first place where it was easy to cross. They built garrison there - and London was born. They also erected bridge over river. Garrison became major trading post. Later, bridge suffered neglect and whole area was raided by Vikings. In AD886 Alfred Great drove out raiders, bridge was repaired and city prospered again. Hundred years later, Vikings returned but King Ethelred sailed up Thames, attached ropes to London Bridge, headed downriver and pulled it down.

 

4. Translate from Russian into English

1. Адвокаты обычно зарабатывают больше, чем полицейские. 2. Я работаю менеджером в крупной компании. 3. После переговоров (talks) мы пригласили наших партнеров на обед в ресторан. 4. После работы он едет домой на машине. 5. Сколько людей учится в университетах в нашей стране? 6. Секретарь нашей фирмы начинает работу в 8 часов утра. 7. Преступления являются значительной проблемой в большинстве крупных городов нашей страны. 8. Правительство стремится сократить количество безработных из года в год. 9. Джон был единственным человеком, с которым я разговаривал на вечеринке. 10. Выключи, пожалуйста, телевизор. Я пишу отчет о моей командировке на Запад. Потом я пойду спать.

 

UNIT 2

PRONOUNS

 

1. Choose the right form of the pronoun to complete these sentences

1. He was tired out but he forced … to go on. 2. She had cut … so badly she had to be rushed to hospital. 3. I could hear someone walking along behind … . 4. She realized that the car in front of … had stopped suddenly. 5. They built … a garage behind the house. 6. He boiled … a couple of eggs for breakfast. 7. If you’ve got a sleeping bag bring it with …. 8. They had promised … a summer holiday abroad. 9. Put it down in front of … . 10. On Sunday mornings the children were let to take care of … .

 

2. Complete these sentences using myself/yourself/etc. with these verbs

Kick, teach, cut, look after, hurt, burn, blame, talk to, lock, stretch.

 

1. Be careful! That pan is very hot. Don’t … . 2. Tom … while he was shaving this morning. 3. They couldn’t get back into the house. They had … out. 4. It isn’t her fault. She really shouldn’t … . 5. What a stupid fool I am! I could … . 6. The boy was lucky when he fell down the stairs. He didn’t … . 7. I’m trying to … Spanish, but I’m not making much progress. 8. He spends most of his time alone, so it’s not surprising that he … . 9. Don’t worry about us. We can … . 10. Being weary, she … on the sofa.

 

3. Translate from Russian into English

1. Прочитайте эту статью сами. 2. Может быть она объяснит все сама. 3. Я сам узнаю, как он себя чувствует. 4. Ребенок уже успокоился. 5. К своему удивлению он очутился в незнакомом месте. 6. Он представился как топ-менеджер крупной компании. 7. Посмотри на себя в зеркало. Ты выглядишь ужасно. 8. Мы не сможем решить эту проблему без вас. 9. Ты должен уделять себе больше времени. 10. Вот деньги, иди и купи себе мороженое.

 

4. Replace the underlined absolute form of possesive pronouns for simple possessive ones

 

1. A friend of mine told me about the accident. 2. Here is my credit-card. Where’s yours? 3. We went on holiday with some friends of ours. 4. They had an agreement with a neighbor of his. 5. Is this baggage theirs? 6. She is in love with a colleague of hers. 7. He invited some relatives of his. 8. It was a good suggestion of yours to take out a loan. 9. I do my work and the others do theirs. 10. She borrowed some money of ours, didn’t she?

 

5. Complete the following text with a suitable pronoun

 

The other day when I was shopping a woman stopped me and asked … the way to the post-office. … gave her directions and … thanked … politely, then … ran off quickly in the opposite direction. … put my hand in my pocket and found that … wallet was missing. … must have taken it while … were talking. … shouted and ran after … but … was no good. … had disappeared in the crowd.

 

All. Both. The whole. Neither. Either. No. none.

 

1. underline the correct variant

1. After the accident either/both cars stopped. 2. It wasn’t a very good contract. Neither/either party was going to sign it. 3. Both/the whole manager and director are agreed on that. 4. When I came into the office they both/either looked a bit strange. 5. Tell me all/the whole about it. 6. On the whole/both, you are probably right. 7. –What models do you prefer? –I like neither /no type. 8. –Is today the 18th or the 19th of March? – neither/both. It’s the 20th. 9. It’s none/no of your business. 10. None/both of the people I work with speaks English.

& 2. Complete the following text with : all, whole, none, no, both, neither

Life has slowly changed for the (1)… of our family. We were (2)… very close once, my wife and I and our two daughters. Aged twelve and eleven, they were (3)… angels, keen, enthusiastic, communicative, (4)… of them, nearly (5)… the time. When we meet up nowadays (6)… of us feels that comfortable. Oh yes, there are a few moments when we (7)… hug and ask each other for an update. Then when we (8)… sit down to either lunch or dinner - (9)… of my daughters seems very keen to eat at the same time as us anyway - (10)… of us seems to have that much to say. (11)… my daughters resent questions about their activities and I can't ask (12)… of them about their current boyfriends without (13)… of them ganging up on me and telling me to be quiet. On the (14)… , I find eating while watching a soap with them the best way out. (15)… of the girls seems at all interested in what (16)… my wife or I are doing. (17)… I can say is that life was much easier and more comfortable when (18)… of them could utter anything more than 'goo-goo' and 'da-da' and (19)… my wife and I could settle down for a meal without feeling strangers in our own home. I suppose that time and tide wait for (20)… man.

 

3. Translate from Russian into English

1. Наши покупатели ни звонили, ни писали нам в прошлом месяце. 2. Оба продавца работают в нашей компании очень давно. 3. Я хочу рассказать о положении нашей компании на рынке в целом. 4. Он англичанин или американец? - Ни тот, ни другой. Он австралиец. 5. Никто из наших сотрудников не курит на работе. 6. Она объездила (to travel around) всю Америку. 7. Все мои друзья учатся в институте. 8. Она не могла решить какой выбрать цвет. Ей нравились оба. 9. Мы работали целый день, но ни один из нас ни устал по-настоящему. 10. К сожалению, ни вы, ни я не можем ответить на этот вопрос. 11. Вы прочитали весь отчет?

 

Any. Some. No. Something. Anything.

Nothing. Etc.

 

1. underline the correct variant

1. Why doesn’t she do anything/something else? 2. Would you like any/some more coffee? 3. Someone/anyone wants to see you. 4. Do you live anywhere/somewhere near the office? 5. Can you give me any/some information about your last price? 6. He left the office without saying something/anything to anybody/somebody. 7. The conference room was empty. There was somebody/nobody in it. 8. The meeting was cancelled because nobody/anybody came. 9. Aren’t there any/some other jobs she could do better? 10. I’d like to be a manager some/any day.

 

2. Complete the following sentences with one suitable word

 

1. Our manager wanted to produce a new product but we couldn’t because our firm had … money. 2. I haven’t read … of these contracts but my secretary has read … of them. 3. Does … mind if I smoke? 4. If … calls, tell them I’ll be back by two. 5 If I had … time I’d come. 6. …. of the information in your last report was incorrect. 7. His research paper amounted to … 100 pages. 8. She didn’t say … . Not a word. 9. I couldn’t make my report yesterday because I had … figures and data. 10. We took a few photographs but … of them was good.

 

3. translate from Russian into English

 

1. Ни один из этих товаров не продается на рынке. 2. Кто-нибудь хочет чаю? 3. Я ничего не могу сказать по этому вопросу. 4. Он дал мне совет, который никто не мог дать мне раньше. 5. У вас есть какая-нибудь информация об этой компании? 6. Секретарь сейчас найдет где-нибудь последний каталог с ценами. Подождите, пожалуйста, несколько минут. 7. Вы можете обратиться (ask) ко мне и я перешлю вам все ( любые) письма, которые придут для вас. 8. Она отказалась что-либо объяснять. 9. Вы думаете, что кто-нибудь посещает эти места зимой? 10. Вчера моя подруга купила несколько новых книг на английском языке.

 



2015-11-20 1419 Обсуждений (0)
Any. Some. No. Something. Anything 0.00 из 5.00 0 оценок









Обсуждение в статье: Any. Some. No. Something. Anything

Обсуждений еще не было, будьте первым... ↓↓↓

Отправить сообщение

Популярное:
Как построить свою речь (словесное оформление): При подготовке публичного выступления перед оратором возникает вопрос, как лучше словесно оформить свою...
Как выбрать специалиста по управлению гостиницей: Понятно, что управление гостиницей невозможно без специальных знаний. Соответственно, важна квалификация...
Как вы ведете себя при стрессе?: Вы можете самостоятельно управлять стрессом! Каждый из нас имеет право и возможность уменьшить его воздействие на нас...



©2015-2024 megaobuchalka.ru Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. (1419)

Почему 1285321 студент выбрали МегаОбучалку...

Система поиска информации

Мобильная версия сайта

Удобная навигация

Нет шокирующей рекламы



(0.009 сек.)