Unit 14. (listen to the cassette)
Unit 15. TAIL [e ] – дифтонг. Ядро дифтонга – краткий гласный [е] переднего ряда среднего подъема узкой разновидности, нелабиализованный. После произнесения ядра язык делает легкое движение вверх в направлении звука [i], не достигая его полного образования. Следите за тем, чтобы ядро звучало громко и протяжно, а вторая его часть значительно тише и короче. Смягчите немного предшествующий согласный, чтобы передняя спинка языка автоматически слегка поднялась. При этом ядро станет более закрытым. Растяните немного губы. Не открывайте широко рот.
1. Listen and repeat: pen-pain, shed-shade, tell-tail, wet-wait, test-taste, pepper-paper. 2. Listen and repeat: Hey! Say, Mr. Grey, may, they, today, railway, made, afraid, train, timetable, ages, changed, late, waiting, eight-eight, station, Baker, Street April.
3. Dialogue. At the railway station (Mr. Grey is waiting at the railway station for a train.) Mr. Grey: Hey! This train’s late! I’ve been waiting here for ages. Porter: Which train, sir? Mr. Grey: The 8. 18 to Baker Street. Porter: The 8. 18? I’m afraid you’ve made a mistake, sir. Mr. Grey: A mistake? My timetable says: Baker Street train – 8.18. Porter: Oh no, sir. The Baker Street train leaves at 8.08. Mr. Grey: At 8.08? Porter: You see, sir, they changed the timetable at the end of April. It’s the first of May today. Mr. Grey: Changed it? May I see the new timetable? What does it say? Porter: It says: Baker Street train – 8.08. Mr. Grey: Hm! So the train isn’t late. I’m late.
4. Tongue twisters. Can you say these three times … fast? Three grey geese in a green field grazing. Gray were the geese and green was the grazing. There’s no need to light a night light on a light night like tonight.
Unit 16. FINE [ai] – дифтонг. Ядро дифтонга – гласный звук переднего ряда низкого подъема широкой разновидности, нелабиализованный. После произнесения ядра язык делает движение вверх в направлении звука [i]. 1. Listen and repeat: bar-buy, star-sty, darn-dine, lark-like, cart-kite, heart-height.
2. Listen and repeat: I’m, bye, time, mind, miles, Myra, Violet, riding, climbing, ninety-nine, ice, nice, like, Mike, Nigel, tonight, all right, type, typist, typewriter.
3. Dialogue. Mike, Myra and Violet (Myra and Violet are typists in the library.) Myra: Hello, Mike! Mike: Hello, Myra! Hello, Violet! You’re looking nice, Violet. Would you like some ice-cream, Violet? Violet: No thanks, Mike. I’m busy typing. Talk to me some other time. I have 99 pages to type by Friday. Mike: Never mind. Do you like riding, Violet? Violet: Sometimes. Mike: Would you like coming riding with me tonight, Violet? Violet: Not tonight, Mike. I’m going for a drive with Nigel. Mike: What about Friday? Violet: I’m going climbing with Miles. Mike: Hm! Oh, all right. Bye! Myra: Violet, he’s put something behind your typewriter. Violet: Is it something nice, Myra? Myra: No. It’s a spider.
4. Tongue twisters. Can you say these three times … fast? On mules we find two legs behind and two we find before. We stand behind before we find what those behind be for.
Unit 17. BOY [ ] – дифтонг. Ядро дифтонга – звук заднего ряда низкого подъема, лабиализованный. После произнесения ядра язык делает движение вверх в направлении гласного [i].
1. Listen and repeat: all-oil, ball-boil, corn-coin, tore-toy, jaw-joy.
2. Listen and repeat: toy, enjoy, noisiest, destroyed, annoying, boiling, spoilt, Joyce, voice, Rolls, Royce, boyfriend.
3. Dialogue. Joyce’s Rolls Royce (Joyce takes her Rolls Royce to the garage.) Garage boy: What a terrible noise. Joyce: Eh? Garage boy: WHAT A TERRIBLE NOISE! Joyce: It’s out of oil. Garage boy: Out of oil? And look! The water’s boiling! Madam, a Rolls Royce isn’t a toy. Perhaps you’ve spoiled the motor or even destroyed it. Joyce: How annoying! While you’re changing the oil, I’ll go and visit my boyfriend, Roy.
4. Tongue twisters. Can you say these three times … fast? What kind of noise annoys an oyster? A noisy noise annoys an oyster.
Популярное: Организация как механизм и форма жизни коллектива: Организация не сможет достичь поставленных целей без соответствующей внутренней... Почему двоичная система счисления так распространена?: Каждая цифра должна быть как-то представлена на физическом носителе... ©2015-2024 megaobuchalka.ru Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. (813)
|
Почему 1285321 студент выбрали МегаОбучалку... Система поиска информации Мобильная версия сайта Удобная навигация Нет шокирующей рекламы |