Мегаобучалка Главная | О нас | Обратная связь


I. Переведите письменно существительные (1-10)



2016-01-02 713 Обсуждений (0)
I. Переведите письменно существительные (1-10) 0.00 из 5.00 0 оценок




Выберите определения (a-j), соответствующие этим существительным:

1. offer a) a company or business, especially one which is quite small
2. firm b) an amount of money paid to a professional person or organization for their services
3. purchase c) money that one person, organization, country etc owes to another
4. refund d) a statement that you are willing to give someone something or do something for them
5. fee e) the act of buying something
6. loan f) money borrowed from a bank, person etc
7. debt g) a sum of money that is given back to you
8. corporation h) a person, team, company that is competing with another
9. costs i) a large company or group of companies acting together as a single organization
10. competitor j) the money that a business or an individual must regularly spend

Занесите свои ответы в таблицу:

                   

II. В следующих предложениях подчеркните определения, выраженные именем существительным и переведите эти предложения на русский язык:

1. Exchange rates are determined by supply and demand.

2. Only about 5% of the world’s currency transactions are related to trade.

3. The stock price will immediately rise.

III. а) Выполните темы КОПР № 2,4.

B) В следующих предложениях подчеркните глагол-сказуемое, определите его видо-временную форму и залог. Переведите предложения на русский язык.

1. Rents will be sufficient to cover costs.

2. Successful companies are becoming market driven, adapting their products to fit customers’ requests.

3. These measures were designed to strengthen the company’s market position.

IV. В следующих предложениях подчеркните модальный глагол или его эквивалент. Переведите предложения на русский язык.

1. Delays in construction could increase costs significantly.

2. The carrier may exercise a lien on the cargo for the unpaid freight.

3. Managers have to measure the performance of their staff.

V. В следующих предложениях подчеркните Рarticiple I и Рarticiple II. Переведите предложения на русский язык.

1. Workers have to be closely supervised and controlled, and told what to do.

2. The electricity bill may be paid in cash or by cheque.

3. The price of shares has risen heavily today.

VI. Прочитайте и устно переведите на русский язык весь текст. Перепишите и письменно переведите абзацы 2, 3.

Advertising

1. Advertising informs consumers about the existence and benefits of products and services, and persuades to buy them. Most companies use advertising agencies to produce their advertising. They give the agency a statement of the objectives of the advertising campaign and a budget. The agency creates advertisements (or ads), and develops a media plan specifying which media – newspapers, magazines, the Internet, radio, television, cinema, posters, mail, etc. – will be used and in which proportions.

2. It is always difficult to know how much to spend on advertising. Increased ad spending can increase sales, but many companies just spend a fixed percentage of current sales revenue, or simply spend as much as their competitors. On the other hand, lots of creative and expensive advertising campaigns, including television commercials that lots of people see and remember, and which win prizes awarded by the advertising industry for the best ads, don’t lead to increased sales.

3. Advertising is considered to be important for launching new consumer products. Combined with sales promotions such as free samples, price reductions and competitions, advertising may generate the initial trial of a new product. But traditional advertising is expensive, it doesn’t always reach the target customers. This is why the best form of advertising has always been word-of-mouth advertising: people telling their friends about good products and services.

VII. Определите, является ли утверждение:

A) истинным ( true )

B) ложным ( false )

C) в тексте нет информации ( no information )

1. Advertising always reaches the target customers.

2. Lots of creative and expensive advertising campaigns don’t lead to increased sales.

3. Companies won’t use advertising in a few centuries.

Занесите свои ответы в таблицу:

     

VIII. Прочитайте абзац 1 и ответьте на следующий вопрос:

What do most companies give to advertising agencies?

Вариант 4

I. Переведите письменно существительные (1 - 10). Выберите определения (a – j), соответствующие существительным.

1. rise a) to increase in amount or number
2. target b) a return to a normal state of strength or economic activity
3. transaction   c) a result that a business or an organization tries to achieve
4. withdraw d) the profit that a company makes
5. job application e) a piece of business that is done between two people , especially an act of buying or selling
6. purchase f) the activity of keeping an accurate record of the accounts of a business
7. recovery g) to take money out of a bank account
8. earnings h) the total value of all goods and services produced by a country in one year
9. bookkeeping i) formal request, usually in writing, for a job
10.gross domestic product (GDP) j) to buy something

Занесите свои ответы в таблицу:

                   


2016-01-02 713 Обсуждений (0)
I. Переведите письменно существительные (1-10) 0.00 из 5.00 0 оценок









Обсуждение в статье: I. Переведите письменно существительные (1-10)

Обсуждений еще не было, будьте первым... ↓↓↓

Отправить сообщение

Популярное:
Почему двоичная система счисления так распространена?: Каждая цифра должна быть как-то представлена на физическом носителе...
Генезис конфликтологии как науки в древней Греции: Для уяснения предыстории конфликтологии существенное значение имеет обращение к античной...
Как вы ведете себя при стрессе?: Вы можете самостоятельно управлять стрессом! Каждый из нас имеет право и возможность уменьшить его воздействие на нас...



©2015-2024 megaobuchalka.ru Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. (713)

Почему 1285321 студент выбрали МегаОбучалку...

Система поиска информации

Мобильная версия сайта

Удобная навигация

Нет шокирующей рекламы



(0.008 сек.)