Мегаобучалка Главная | О нас | Обратная связь


Упр.163. Раскройте скобки, употребляя глаголы в соответствующем времени



2015-11-08 1286 Обсуждений (0)
Упр.163. Раскройте скобки, употребляя глаголы в соответствующем времени 0.00 из 5.00 0 оценок




A.

1. He said he (to leave) tomorrow morning. 2. She says she already (to find) the book. 3. He stopped and listened; the clock (to strike) five. 4. She said she (can) not tell me the right time, her watch (to be) wrong. 5. I asked my neighbour if he ever (to travel) by air before. 6. The policeman asked George where he (to run) so early. 7. The delegates were told that the guide (to go) out and (to be) back in ten minutes. 8. I knew they (to wait) for me at the metro station and I decided to hurry. 9. I didn't know that you already (to get married). 10. I was afraid that the little girl (not to be) able to unlock the front door and (to go) upstairs to help her. 11. He says that he (to know) the laws of the country. 12. Sarah understood why Lanny (not to come) the previous evening. 13. She asked me whether I (to remember) the legend about a faithful lion. 14. He understood that the soldiers (to arrest) him. 15. He could not understand why people (not to want) to take water from the well. 16. I suppose they (to send) a dog after the burglar immediately.

B.

1. I thought he (to come) in time. 2. Gerry wanted to know what (to become) of the books which he (to leave) here a day before. 3. I finally said I (not to want) to hear any more about the subject. 4. Mark remembered that he (to leave) the documents in the office. 5. We have heard that he (to be) very clever. 6. She told me that in an hour she (to go) for a walk. 7. The boy didn't know that the water (to boil) at 1000. 8. He told us how he (to live) in the North. We were surprised when he told us that in the Far North the Sun never (to rise) in winter and never (to set) in summer. 9. Last year I skated much better than I (to do) now. 10. The teacher told us that there (to be) 26 letters in the English alphabet. 11. One day the boy asked his father how long elephants (to live). 12. My wife seemed surprised to find us there. She (to say) she (to think) that we (to start) an hour before. Then she (to tell) me she probably (to join) us. 13. Father (to rush) to the nursery to see what his son young son (to do) there as there (to be) a terrible noise in the house. 14. They (to begin) to ask me questions about myself and pretty soon they (to know) everything about me. Finally they (to tell) me I (to answer) their purpose. I (to say) I (to be) very glad and (to ask) what it (to be). Then one of them (to hand) me an envelope and (to say) I (find) the explanation inside.

 

Упр.164. Переведите на английский язык, соблюдая правило согласования времен.

1. Мы вчера узнали, что она больна. 2. Мы вчера узнали, что она заболела. 3. Он думал, что она не придет в школу. 4. Я знал, что моя сестра изучает английский язык и думал, что она поедет в Англию. 5. Мне сказали, что ты мне звонил. 6. Я не знал, что ты уже вернулся в город. 7. Я боялся, что заблужусь в лесу. 8. Она знала, что мы никогда не видели ее картины. 9. Мы были уверены, что найдем решение проблемы. 10. Я знал, что ты приехал в Москву и был уверен, что ты навестишь меня. 11. Мы не думали, что он так рассердится. 12. Мы надеялись, что поедем на экскурсию. 13. Учитель сказал, что наши друзья прислали нам письмо из Лондона. 14. Она сказала, что ее друг пригласил ее в ресторан. 15. Мы боялись, что не купим билеты на поезд. 16. Мы боялись, что все билеты уже проданы. 17. Мы увидели, что дети играют в песке. 18. Мой дедушка сказал, что в молодости он бы хорошим спортсменом.

 

СПИСОК НЕПРАВИЛЬНЫХ ГЛАГОЛОВ

I.

drink sing swim run begin drank sang swam ran began drunk sung swum run begun пить петь плавать бегать начинать

 

II.

sleep meet feel read mean keep leave slept met felt read meant kept left slept met felt read meant kept left спать встречать(ся) чувствовать читать иметь в виду держать, хранить покидать, оставлять

 

III.

bring buy think fight catch teach brought bought thought fought caught taught brought bought thought fought caught taught приносить покупать думать бороться, сражаться ловить преподавать

IY.

speak wake break spoke woke broke spoken woken broken говорить просыпаться, будить ломать, разбивать

 

Y.

write drive ride wrote drove rode written driven ridden писать управлять машиной ехать

YI.

take shake took shook   taken shaken брать трясти

YII.

tell sell told sold told sold рассказывать продавать

 

YIII.

stand understand stood understood stood understood стоять понимать

IX.

grow know fly grew knew flew grown known flown расти знать летать

 

X.

put cut cost broadcast let hit set put cut cost broadcast let hit set put cut cost broadcast let hit set положить резать стоить передавать по радио позволять ударять ставить

 

XI.

spend send lend build spent sent lent built spent sent lent built тратить посылать давать в долг строить

 

XII.

come become came became come become приходить становиться

 

XIII.

eat give forgive ate gave forgave eaten given forgiven есть давать прощать

 

XIY.

get forget got forgot got forgotten получать забывать

 

XY.

have say sit lose win make hear had said sat lost won made heard had said sat lost won made heard иметь сказать сидеть проиграть, потерять выиграть, победить сделать, изготовить слышать

 

XYI.

do go see fall did went saw fell done gone seen fallen делать идти видеть падать

 

ENGLISH GRAMMAR

PART I

 

УЧЕБНОЕ ПОСОБИЕ

 

Составители:

ПОЗДЕЕВА Е.К.

кандидат педагогических наук, доцент

КОЛОДКИНА Е.Н.

кандидат филологических наук, доцент

ШАБАРДИНА С.В.

кандидат филологических наук

 

 

 

Формат

Бумага офсетная

Печать матричная.

Усл. печ. л.

Подписано в печать

Заказ

Тираж 150 экз.

Отпечатано

Адрес:

 

 



2015-11-08 1286 Обсуждений (0)
Упр.163. Раскройте скобки, употребляя глаголы в соответствующем времени 0.00 из 5.00 0 оценок









Обсуждение в статье: Упр.163. Раскройте скобки, употребляя глаголы в соответствующем времени

Обсуждений еще не было, будьте первым... ↓↓↓

Отправить сообщение

Популярное:
Модели организации как закрытой, открытой, частично открытой системы: Закрытая система имеет жесткие фиксированные границы, ее действия относительно независимы...
Почему двоичная система счисления так распространена?: Каждая цифра должна быть как-то представлена на физическом носителе...
Личность ребенка как объект и субъект в образовательной технологии: В настоящее время в России идет становление новой системы образования, ориентированного на вхождение...



©2015-2024 megaobuchalka.ru Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. (1286)

Почему 1285321 студент выбрали МегаОбучалку...

Система поиска информации

Мобильная версия сайта

Удобная навигация

Нет шокирующей рекламы



(0.006 сек.)