Упр.163. Раскройте скобки, употребляя глаголы в соответствующем времени
A. 1. He said he (to leave) tomorrow morning. 2. She says she already (to find) the book. 3. He stopped and listened; the clock (to strike) five. 4. She said she (can) not tell me the right time, her watch (to be) wrong. 5. I asked my neighbour if he ever (to travel) by air before. 6. The policeman asked George where he (to run) so early. 7. The delegates were told that the guide (to go) out and (to be) back in ten minutes. 8. I knew they (to wait) for me at the metro station and I decided to hurry. 9. I didn't know that you already (to get married). 10. I was afraid that the little girl (not to be) able to unlock the front door and (to go) upstairs to help her. 11. He says that he (to know) the laws of the country. 12. Sarah understood why Lanny (not to come) the previous evening. 13. She asked me whether I (to remember) the legend about a faithful lion. 14. He understood that the soldiers (to arrest) him. 15. He could not understand why people (not to want) to take water from the well. 16. I suppose they (to send) a dog after the burglar immediately. B. 1. I thought he (to come) in time. 2. Gerry wanted to know what (to become) of the books which he (to leave) here a day before. 3. I finally said I (not to want) to hear any more about the subject. 4. Mark remembered that he (to leave) the documents in the office. 5. We have heard that he (to be) very clever. 6. She told me that in an hour she (to go) for a walk. 7. The boy didn't know that the water (to boil) at 1000. 8. He told us how he (to live) in the North. We were surprised when he told us that in the Far North the Sun never (to rise) in winter and never (to set) in summer. 9. Last year I skated much better than I (to do) now. 10. The teacher told us that there (to be) 26 letters in the English alphabet. 11. One day the boy asked his father how long elephants (to live). 12. My wife seemed surprised to find us there. She (to say) she (to think) that we (to start) an hour before. Then she (to tell) me she probably (to join) us. 13. Father (to rush) to the nursery to see what his son young son (to do) there as there (to be) a terrible noise in the house. 14. They (to begin) to ask me questions about myself and pretty soon they (to know) everything about me. Finally they (to tell) me I (to answer) their purpose. I (to say) I (to be) very glad and (to ask) what it (to be). Then one of them (to hand) me an envelope and (to say) I (find) the explanation inside.
Упр.164. Переведите на английский язык, соблюдая правило согласования времен. 1. Мы вчера узнали, что она больна. 2. Мы вчера узнали, что она заболела. 3. Он думал, что она не придет в школу. 4. Я знал, что моя сестра изучает английский язык и думал, что она поедет в Англию. 5. Мне сказали, что ты мне звонил. 6. Я не знал, что ты уже вернулся в город. 7. Я боялся, что заблужусь в лесу. 8. Она знала, что мы никогда не видели ее картины. 9. Мы были уверены, что найдем решение проблемы. 10. Я знал, что ты приехал в Москву и был уверен, что ты навестишь меня. 11. Мы не думали, что он так рассердится. 12. Мы надеялись, что поедем на экскурсию. 13. Учитель сказал, что наши друзья прислали нам письмо из Лондона. 14. Она сказала, что ее друг пригласил ее в ресторан. 15. Мы боялись, что не купим билеты на поезд. 16. Мы боялись, что все билеты уже проданы. 17. Мы увидели, что дети играют в песке. 18. Мой дедушка сказал, что в молодости он бы хорошим спортсменом.
СПИСОК НЕПРАВИЛЬНЫХ ГЛАГОЛОВ I.
II.
III.
IY.
Y.
YI.
YII.
YIII.
IX.
X.
XI.
XII.
XIII.
XIY.
XY.
XYI.
ENGLISH GRAMMAR PART I
УЧЕБНОЕ ПОСОБИЕ
Составители: ПОЗДЕЕВА Е.К. кандидат педагогических наук, доцент КОЛОДКИНА Е.Н. кандидат филологических наук, доцент ШАБАРДИНА С.В. кандидат филологических наук
Формат Бумага офсетная Печать матричная. Усл. печ. л. Подписано в печать Заказ Тираж 150 экз. Отпечатано Адрес:
Популярное: Модели организации как закрытой, открытой, частично открытой системы: Закрытая система имеет жесткие фиксированные границы, ее действия относительно независимы... Почему двоичная система счисления так распространена?: Каждая цифра должна быть как-то представлена на физическом носителе... Личность ребенка как объект и субъект в образовательной технологии: В настоящее время в России идет становление новой системы образования, ориентированного на вхождение... ©2015-2024 megaobuchalka.ru Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. (1286)
|
Почему 1285321 студент выбрали МегаОбучалку... Система поиска информации Мобильная версия сайта Удобная навигация Нет шокирующей рекламы |