Make up the word combinations from columns A and B and find their equivalents in C.
Боярская, А. О., English for Automotive Students: пособие по английскому языку для студентов и магистрантов АТФ /А.О. Боярская, Н.Ф. Ладутько, С.А. Хоменко. – Минск: БНТУ, 2019. – 77с. ISBN
Данное пособие предназначено для студентов и магистрантов автотракторного факультета технических специальностей. Целью учебного пособия является развитие навыков устной речи. Пособие представляет собой комплекс текстов, диалогов, коммуникационно-ориентированных упражнений и ситуаций для дальнейшего обсуждения. В конце пособия даны тесты для контроля полученных знаний и скрипты аудио и видео материалов. Лексический материал подобран из аутентичных источников, что позволяет расширить словарный запас студентов и магистрантов.
УДК 811.111(075.8) ББК 81.2Англ
© Боярская А.О., Ладутько Н.Ф., Хоменко С.А., 2019 © Белорусский национальный технический университет, 2019 UNIT 1. CARS IN OUR LIFE 1. What comes in your mind when you hear the word “CAR”?
2. Do you know that: · the word “car” is believed to originate from the Latin word carrus or carrum, meaning “wheeled vehicle”, or the Middle English word carre, meaning “two-wheel cart”; · the word “automobile” ['ɔ:təmə(u)bi:l] comes from two words autós (Greek) meaning “self”, and mobilis (Latin) meaning “movable”.
Discuss the questions below in pairs. ü Do you (or your family) have a car? What model is it? ü How old do you have to be to drive in your country? ü Can you drive a car? Do you have a driving licence? ü If yes, are you a good driver? When did you get your licence? ü If no, do you want to get a driving licence? Why? / Why not? ü Do you prefer to drive or to be a passenger? ü Do people drive well in your country? ü Would you like to drive a Formula One car? ü Are men or women better drivers? Why do you think so?
Put the verbs in brackets into Present Simple. A car 1___ (be) a machine that 2___ (make) transportation much easier for us. It 3___ (use) its own motor engine that 4___ (help) it to do its job. Today there 5___ (be) more than 10 billion cars in use. The car 6___ (be) the most recycled product in the world. Almost 95% of the cars that 7___ (be) not in working condition 8___ (be) recycled. An average car 9___ (have) around 30,000 different parts in it. A car engine 10___ (look) like a complex jumble of metal, wires and tubes but it actually 11___ (keep) the machine working.
5. Can you identify the car parts? Match the pictures to the words: an engine, a wheel, a steering system, brakes, a body, chassis [' ʃ æs ɪ ] , pedals, a steering wheel
Make up the word combinations from columns A and B and find their equivalents in C.
Популярное: Личность ребенка как объект и субъект в образовательной технологии: В настоящее время в России идет становление новой системы образования, ориентированного на вхождение... Как построить свою речь (словесное оформление):
При подготовке публичного выступления перед оратором возникает вопрос, как лучше словесно оформить свою... ©2015-2024 megaobuchalka.ru Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. (1114)
|
Почему 1285321 студент выбрали МегаОбучалку... Система поиска информации Мобильная версия сайта Удобная навигация Нет шокирующей рекламы |