Task 10. Read the dialogues and translate them
1. A: What do you think I ought to see in London first? B: Well, historical places, I think. You should go to Westminster Abbey, and if you can, go to the Houses of Parliament and the National Gallery. A: And what about the British Museum? I was told one ought to see it. B: I suppose you must go there. There you can find masterpieces of the world’s best artists. A: How can I get to the centre? B: I think you can go by steamer down the Thames from Westminster to Tower Bridge. That’s a very pleasant way to travel, and you can see London bridges and quite a number of buildings on the way. 2. A: Excuse me, please. Could you tell me how to get to the town centre? B: First right, second left. You can’t miss it. A: Thank you. B: That’s OK. 3. A: Does this bus go to the station? B: No, you’ll have to get off at the bank, and take 178. A: Can you tell me where to get off? B: It’s the next stop. 4. A: Is this the bus for the Town Hall? B: No, you should have caught 12. Get off at the bridge and get one there. A: Could you tell me when we get there? B: It’s the next stop but one. 5. A: Let’s go shopping. I have got quite a number of things to buy, and I believe I can get them all in this shop. You see, I ought to buy a present for my friend. She has invited me to her birthday. What shall we look at first? B: Gloves, I think. They must be on the ground floor. Yes, here we are, and I can see just the kind I want. A: Well, that didn’t take us long, now let’s go up by the escalator to the third floor. B: I want to get a comb and some hair clips. Where do you think I can find them? 6. A: Where are you going? B: I must do some shopping. A: What will you buy? B: I must buy some food. We’ve got nothing for dinner. 7. А. Waiter: May I take your order, sir? В. Mr. N: Yes, I’d like to try the steak, please. 8. A: I mustn’t forget to phone John. B: Why? A: It’s his birthday tomorrow. 9. A: You look tired. What’s the matter? B: It’s been a very hard week. A: You should have a good rest during the weekend. 10. A: Can you skate? B: Yes, I can, a little. Can you? A: No, I can’t, but I can ski rather well.
Task 11. In pairs practice the dialogues from task 10. Task 12. Ask your friend. What can (not) he/she do and what must (not) he/she do (his/her brother, sister, parents can (not) do and must (not) do)? Ideas for questioning: A-Can her brother write poems? - Yes, he can. Can you? - No, I can`t. B - Must she book a ticket long before the trip? - Yes, she must. / No, she needn`t. Task 13. Complete the instructions with must and must not. Example: 1. Students must not use their phones at the lesson.
Continuous Tenses. Продолженные времена. Основным назначением группы Continuous является обозначение действий, протекающих в точно указанное время, либо одновременно с другим действием. Дополнительными характеристиками таких действий является их незаконченность, динамичность и наглядность. Глаголы во всех временных формах этой группы состоят из вспомогательного глагола to be в соответствующем времени и смыслового глагола в форме Participle I (причастия первого) - V-ing: to write (писать) - I am writing (Я пишу). to look at (смотреть на) - He is looking at me (Он смотрит на меня). При добавлении суффикса -ing соблюдаются следующие правила правописания: - если слово оканчивается на -ie, то перед суффиксом -ing оно заменится на -y; to lie (лгать) - I am not lying to you (Я тебе не лгу) - конечная согласная в закрытом слоге удваивается перед -ing, например: to sit (сидеть) - She is sitting (Она сидит). The Present (Progressive) Continuous Tense. Настоящее продолженное время. Для того, чтобы показать, что действие происходит именно в настоящий момент (в момент речи), используются глаголы в форме настоящего продолженного (длящегося) времени. Глаголы в форме настоящего продолженного времени употребляются обычно в предложении с обстоятельствами now - сейчас, at the moment - в настоящий момент, но большей частью эти обстоятельства только подразумеваются, так как они всегда очевидны из самой формы глагола. - What are you writing? I am writing a letter to a friend of mine. - Что ты (сейчас) пишешь? Я пишу (сейчас) письмо моему другу. They are not working. They are on their holidays. Они не работают (сейчас). Они в отпуске. Утвердительная форма настоящего времени образуется из вспомогательного глагола to be в соответствующем лице настоящего времени (I am; he (she, it) is; we, you, they are) и смыслового глагола в форме Participle I (V-ing). He is reading a book. Он читает книгу. I am waiting for a call. Я жду телефонного звонка. Чтобы задать вопрос в настоящем продолженном времени, нужно поставить глагол to be перед подлежащим, смысловой глагол в форме Participle I (V-ing) после подлежащего. Is he reading a new book? Он читает новую книгу? Are we waiting for a bus? Мы ждём автобус? Отрицательная форма образуется путём постановки отрицательной частицы not после вспомогательного глагола. They are not playing football now. Они не играют в футбол сейчас. They are very busy. Они очень заняты. Сравните с настоящим неопределённым: They don't play football at all. Они не играют в футбол вообще. + She is standing. - She is not standing. ? Is she standing? - Yes, she is. No, she is not. (No, she isn't.) The Past (Progressive) Continuous Tense.
Популярное: Почему человек чувствует себя несчастным?: Для начала определим, что такое несчастье. Несчастьем мы будем считать психологическое состояние... Генезис конфликтологии как науки в древней Греции: Для уяснения предыстории конфликтологии существенное значение имеет обращение к античной... Как построить свою речь (словесное оформление):
При подготовке публичного выступления перед оратором возникает вопрос, как лучше словесно оформить свою... ![]() ©2015-2024 megaobuchalka.ru Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. (794)
|
Почему 1285321 студент выбрали МегаОбучалку... Система поиска информации Мобильная версия сайта Удобная навигация Нет шокирующей рекламы |