Мегаобучалка Главная | О нас | Обратная связь


Make up as many sentences as possible using the table



2016-09-16 1615 Обсуждений (0)
Make up as many sentences as possible using the table 0.00 из 5.00 0 оценок




I You He She We They There puts hang found spent earns read make are a lot of lots of plenty of a good deal of a great deal of a great many a good many books pens friends pictures furniture money time at the University at the party on the wall in the drawer in the room on the table in the hall

 

Make up sentences from the following words.

1. where, is, the market? 2. son, to, pictures, my, is, grandmother, the, showing, his. 3. books, English, please, bring, some, me, for. 4. tell, didn’t, me, you, the truth, why? 5. article, is translating, he, his, for, me. 6. airport, 10 p.m., you’ll, the, at, at, arrive. 7. friends, them, I, am, introducing, to my. 8. too, don’t much, in, sun, the, sit, day, on a, hot. 9. polite, Susan, is always. 10. town, native, my, is, Orel. 11. the City, London, the West End, consists, three, of, and, the East End, parts. 12. capital Russia, Moscow, is, of, the. 13. go, every day, I, to the University. 14. to, came, the office, he, yesterday, taxi, by. 15. at, 7 o’clock, every, I, morning, get up.

Read the text. Put a general and a special question to each sentence. Make up 5 alternative questions.

London Transport.

Public transport in London is expensive. The fare depends on the length of the journey. You cannot buy books of tickets in advance. Children under sixteen pay half, and those under five travel free. You usually buy bus tickets from a conductor. On some buses you pay a driver. Most London buses are double-deckers.

On the underground railway (tube) you buy your ticket from a machine or a ticket office, and give it up at the end of the journey. Not all trains from one platform go to the same place, so watch the signs. The last train leaves at about 00.15.

Write tags to the following questions.

1. Martin never does his morning exercises, …? 2. Mary couldn’t get up early, …? 3. Ann is very intelligent, …? 4. The Whites normally had breakfast at 7 o’clock, …? 5. My uncle never watches TV in the evening, …? 6. My grandmother has told me the truth, …? 7. It is raining, …? 8. It doesn’t snow in Spain, …? 9. We are going to do the shopping on Tuesday, …? 10. The children have been helping their mother to do the washing-up all day long, …? 11. He won’t smoke before lunch, …? 12. Linda always wears too much make-up, …? 13 The Wilsons have bought a new car, …? 14. Kate can work as a nurse, …? 15. Peter doesn’t like to read, …?

Make up questions to the underlined words.

1. I’ve known him for many years. 2. He works at the library every Saturday. 3. Our teacher always speaks English in class. 4. Our lessons usually last two hours. 5. His sister works for “Philips”. 6. They arediscussing this question now. 7. My friend is a teacher. 8. He was in Moscow last week. 9. Doctor Petrov spoke to me about my son’s health. 10. I go to bed at eleven o’clock. 11. Her eyes are blue. 12. Mary Smith is a woman of 35. 13. There are three rooms in my flat. 14. I have got a nice dress. 15. A new play is being staged at our theatre.

 

Correct the mistakes in the following sentences, if there are any.

1. He is sure to come, doesn’t he? 2. They have two children, do they? 3. How often you have your English classes? 4. What countries the USA borders upon? 5. Don’t forget to bring the book, will you? 6. Nobody has come yet , haven’t they? 7. Who knows this district well? 8. How long you have been studying English? 9. How often you have your English classes? 10. What is his date of birth? 11. You and I talked to him last week, didn’t you? 12. He has never come back, hasn’t he? 13. How many points you got for your exam? 14. How much does it cost to repair a bicycle? 15. The tourists couldn’t afford the hotel, couldn’t they?

Translate the sentences into English.

1. Он предложил мне билет в театр. 2. Трудно говорить на английском без ошибок. 3. Сейчас шесть часов. 4. Эта книга вам нравится? –Да, нравится. 5. Вы ходите пешком в институт? – Да, я всегда хожу пешком. 6. Не можете ли вы перевести эту статью? 7. Он не знает французского языка, не правда ли? – Да, не знает. 8. Разве он не умеет говорить по-английски? – Нет, не умеет. 9. Вам трудно вставать рано утром? 10. Я покажу вам журналы, которые он мне прислал. 11. Чем вы любите заниматься в свободное время? 12. Влияет ли интернет на нашу жизнь? 13. Он хороший специалист, не так ли? 14. Я прав, не так ли? 15. Вы учитесь в институте или в университете?

 

COMPLEX OBJECT

СЛОЖНОЕ ДОПОЛНЕНИЕ

 

Образование

Сложное дополнение состоит из именной части, выраженной существительным в общем падеже или личным местоимением в объектном падеже, и глагольной части – инфинитива или причастия настоящего времени (Present Participle).

 

Употребление

Complex object с инфинитивом употребляется после глаголов:

а) физического восприятия: to see (видеть), to hear (слышать), to feel (чувствовать)и др.:

I saw Peter crossthe street. – Я видела, как Петя перешел улицу.

Не heard the town clock strike twelve. – Он услышал, как городские часы пробили полночь.

 

б) умственной деятельности: to know (знать), to think (думать), to believe (полагать), to understand (понимать)и др.:

I know him tobe a good son. – Я знаю, что он хороший сын.

I believed you to be writingletters in the morning. – Я полагал, что вы пишете письма по утрам.

 

в) to make, to get (заставлять, велеть), to let (разрешать):

I made him repeat the rule. – Я заставила его повторить правило.

She made too many mistakes, and I got her to write the exercise again. – Она сделала слишком много ошибок, и я велела ей написать упражнение еще раз.

My mother let me goto the cinema. – Моя мама позволила мне пойти в кино.

Conrad pulled out a chair and made her sit down. –Конрад подвинул стул и заставил ее сесть.

 

г) to want (хотеть), to like (нравиться), to dislike (не нравиться):

I like him to do it so well. – Мне приятно (мне нравится), что он это так хорошо делает.

I don't like him to be so long alone. – Мне не нравится, что он так долго остается один.

 

Complex object обычно соответствует в русском языке придаточному изъяснительному предложению с союзами «что», «как» или дополнению, выраженному инфинитивом.

Обратите внимание, что после глаголов to see, to hear, to feel, to make, to letинфинитив в составе комплекса употребляется без частицы to.

После глаголов, выражающих восприятие посредством органов чувств (физическое восприятие) – to see (видеть), to watch, to observe (наблюдать), to notice (замечать), to hear (слышать), to feel (чувствовать) и другие употребляется complex object с причастием настоящего времени.

I saw him running. – Я видел, как он бежал.

I heard her shouting. – Я слышал, как она кричала.

 

Однако между оборотами с причастием и инфинитивом имеется смысловая разница. Причастие выражает длительный характер действия, т.е. действие в процессе его совершения, а инфинитив выражает в большей степени законченное действие. Поэтому оборот с причастием переводится на русский язык придаточным предложением с глаголом несовершенного вида, а оборот с инфинитивом – придаточным предложением с глаголом совершенного вида.

I saw him crossing the street. – Я видел, как он переходил улицу.

I saw him cross the street. – Я видел, как он перешел улицу.

 

Complex object также может использоваться в страдательном залоге (Complex Object Passive).

Сложное дополнение в страдательной форме состоит из именной части, выраженной существительным в общем падеже или личным местоимением в объектном падеже, и глагольной части – глагола to be и Participle II.

 

She expects the book to be returned in time.Она ожидает, что книгу вернут вовремя.

The captain saw the cargo to be loaded on board the ship. – Капитан видел, что груз погрузили на борт корабля.

 

Exercises

 



2016-09-16 1615 Обсуждений (0)
Make up as many sentences as possible using the table 0.00 из 5.00 0 оценок









Обсуждение в статье: Make up as many sentences as possible using the table

Обсуждений еще не было, будьте первым... ↓↓↓

Отправить сообщение

Популярное:
Почему люди поддаются рекламе?: Только не надо искать ответы в качестве или количестве рекламы...
Организация как механизм и форма жизни коллектива: Организация не сможет достичь поставленных целей без соответствующей внутренней...
Генезис конфликтологии как науки в древней Греции: Для уяснения предыстории конфликтологии существенное значение имеет обращение к античной...



©2015-2024 megaobuchalka.ru Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. (1615)

Почему 1285321 студент выбрали МегаОбучалку...

Система поиска информации

Мобильная версия сайта

Удобная навигация

Нет шокирующей рекламы



(0.006 сек.)